ostepopp94 Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Har en Opel Astra F 1996 Stv som jeg holder på og bytte motor på. Det sto i en 1,6 8v Forgassermotor i den, noe som ikke er vanelig i Norge, for alle bilene som ble solgt i Norge kom med insprut, så er en inportbil/motor. Hadde et motorhavari for et par år siden på denne bilen, men var heldig og fant 1 av 5 motorene som er i Norge :) Så kjøpte jeg en Astra F 1994 1,8 16v delebil, så er jeg i gang å bytte motor til en 1,8 16v, så tenkte jeg skulle dele dette med dere, så hves det e noen som har planer om å gjør det samme så får dere vite hva jeg har plagdes med osv ; ) [ATTACH]33941[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepopp94 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Har fått ut 1,8 motoren av delebilen, med litt pes, siden jeg får ikke av stikkakslingen på venstre side, men fikk ut motoren med stikkakslingen på venstre side i en heling ; ) [ATTACH]33942[/ATTACH] Første problem vi kom over, var stikkakslingene. De er forskjellige i fra 1,6 - 1,8. [ATTACH]33943[/ATTACH] Svaret på den gåten er da å bytte over fjerbeinene med navet og hele pakka over : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hvis forgassermotoren er så sjelden, hvorfor bytter du den da? :p Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepopp94 Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Syns 75hp e litt før lite, kjøre en del med henger og da slit den litt : ) Så gassermotoren ligg da for salg, kan komme med mer info senere og bilder : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg