Gå til innhold

Oljelampe lyser og vil ikke starte ...

Ranger emnet


hjelde

Anbefalte innlegg

jeg skulle flytte bilen min igår å den starta å gikk som normalt, men etter 500m +- så begynte den orginale oljelampen å lyse å gi fra seg lyd som bare faen. kjørte inn til nærmeste sted å stoppet bilen, men fikk faen meg ikke start igjen etterpå, etter å ha ventet i en hel dag så starter den igjen..

 

bilen har oljetrykk, olje å alt det trenger når det kommer til olje.. har bygget en aliminiumsplate under bilen for å beskytte båndpanna siden bilen er så lav , veit at båndpanna avkjøles med luft så skal lage et avlangt hull forran på den, men det skal jo ikke ha noe å si etter en så kort strekning ?

 

jeg skjønner faen meg ingenting.. takker veldig mye for svar !!:D:D:D

 

btw noen som veit hvilken farge det skal være på den oljetrykksmåleren som står det orginalt ? svart eller blå ? damndamn

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skremmende enkelt!

Se på tegningen jeg postet over. Du har to trykkbrytere, en som en NO og en som er NC. Det er veldig enkelt å måle med et multimeter (mens motoren går) og finne ut om en av de er defekt.

 

F1 gir ut jord når oljetrykket er over 1.8 bar.

F22 gir ut jord så lenge oljetrykket er under 0.25 bar. På denne skal du IKKE måle jord når motoren går.

Evt napp av ledningene til trykkbryterene mens motoren går på tomgang, da skal du ikke ha varsel på lavt trykk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmen gikk på min bil når overtrykksventilen kilte seg så den fikk alt for høyt oljetrykk, siden du snakker om den orginale trykkmåleren tolker jeg det som at du har en ettermontert? hva sier den?

Den viser 5-6 når jeg starter opp motoren å går ned til 2 pluss..minus (har ikke fått kjørt noe særlig med bilen)

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår