98945lt Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 (endret) Har nettopp kjøpt en -95 Passat 1,9 tdi som det er noen feilkoder på. Lampe for airbag lyser. Glødelampen begynner å blinke noen sekunder etter at motoren er startet. Har hørt rykter om at dette indikerer motorfeil. Stemmer dette? Har en kamerat som har en Ross-tech kabel og har fått disse feilkodene: Adress 01 Engine: 00542-NEEDLE LIFT SENSOR (G80) 05-00-INPUT OPEN Adress 15: Airbags: 65535-INTERNAL CONTROLL MODULE MEMORY ERROR 00-00-- 00651-WIRING FOR IGNITION CIRCUITS 29-00-SHORT TO GROUND 00532-SUPPLY VOLTAGE B+ 07-00-SIGNAL TO LOW Det har vært innbrudd i bilen før jeg kjøpte den og de har ødelagt tenningslåsen slik at bilen ikke er mulig å starte med nøkkel. Det koplet inn en egen startbryter, slik at man setter på tenningen med nøkkelen og trykker på knappen for å starte. Kan dette ha noe med feilkodene å gjøre?? Det er byttet LMM på den og styring til wastegate. Det er benyttet originale deler. Håper noen har tips/råd om hvor jeg muligens kan finne feilene!! Synes bilen også går dårlig. Har vært i kontakt med forr. eier og han trodde at turbotrykket ikke var justert opp igjen etter byttet av Wastegate-styringen. I flg. han ligger trykket nå på 0,6 bar og det skulle eg. ligge på 1,5 bar. Er dette riktig?? Endret September 28, 2012 av 98945lt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Sjekk kabling til dyse nr 3. Er denne ok så skift dyse nr 3. Er inni denne nåleløftsensoren sitter. De resterende feilene sletter du og tar en ny scanning. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet September 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Takker så mye for svar. Har du noen forklaring på spørsmålet ang. turbotrykket på 0,6 bar?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 (endret) Normalt (originalt) ladetrykk er ca 0.7 bar om jeg husker riktig. Endret September 28, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet September 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Akkurat. Syntes det hørtes mye ut med 1,5 B. Kan det være en feil på dyse 3 som gjør at den går dårlig, kanskje? Motoren går rent og pent så det er litt merkelig det også.... Må prøve en annen tilsvarende bil for å kjenne, tror jeg. Ingen peiling på airbag-lampeproblemet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 1.5 bar er mye, vil medføre at bil går i nødmodus og derav går temmelig dårlig. Ja, det kan være dyse 3 som gjør at den går dårlig, er den som gir tilbakemelding til ECU om tilførsel av diesel. Men som jeg skrev, sjekk kabler og plugger først. Airbag; Slett feilkodene og ta en ny scan. Ser du har feil på B+, (00532 - Supply Voltage B+) sjekk tilførsel (og sikring) til airbag-system/ECU. 65535 Internal Control Module Memory Error Internal Control Module Memory Error Possible Causes Wiring from/to Control Module faulty Voltage Supply and/or Ground Supply faulty Control Module faulty Control Module Housing leaky Possible Solutions Check/Clean Wiring from/to Control Module Check Voltage Supply and Ground Supply including the Main Supply/Connections at the Battery Replace Control Module Special Notes This fault is NOT to be ignored when found in a major and/or critical system (Airbag, ABS etc.). If you try to clear this fault, VCDS may tell you that there is an unexpected result or that the controller refused the command. This is normal since this specific fault can generally not be cleared. When stored in other unimportant systems (Radio etc.) the general suggestion is to ignore it unless you notice functional limitations. Within the warranty period dealers are usually required to replace such control modules, but there have been a couple of cases with similar codes where these are getting ignored due to flaws in the control module software. If in doubt please refer to technical bulletins and similar documents provided by the vehicle manufacturer. When found in Audi Airbag Generation 6 & 7 (see Audi TPI 1308401): A Problem with the Acceleration Sensor may result in the Airbag Control Module storing this Fault Code. Replace the Airbag Control Module and both Acceleration Sensors. When found in Audi Airbag Generation 8: Due to low Voltage the Control Module does not complete it's Self Test successfully. Replace Airbag Control Module and install a low Voltage Protection Relay to ensure future mishaps won't cause this again. UPDATE The Protection Relay may not be available anymore, though the Parts Catalog lists updated Control Modules now. When found in certain older TDI Engine Control Modules (ECM) which have a vacuum line going to them: Check/Repair the Vacuum Line before and inside the ECM. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet September 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Det skal jeg gjøre! Takk så mye for tipsene!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Noen som vet intervall på registerreim på disse modellene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Senest 90' km eller hvert 5. år, det som inntreffer først. Jeg ville byttet på 60' km. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Takk for svaret igjen! Har sjekket dyse 3 nå og det er ingen gjennom gang i nåleløftesensoren ved sjekk av motstand. Kabelen ser hel og grei ut. En annen ting som jeg merket i dag er at når man "presser" bilen i motbakke/med motstand virker det som om turbotrykket blir svakere/helt borte, men etter noen sekunder kommer det tilbake og bilen drar som barre det. Har det noe med styringen til turbotrykkventilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.