Anders-Audi-ABT Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Skal begynne med å sette på 3" innsugs rør / slanger mellom turbo og intercooler, på slangen fra turboen og til intercooleren, så er det en slange som går videre til en ventil eller noe som går inn på slangen fra luftmassemåleren til turboen, noen som veit om man må ha den på om man skal sende 3" fra turboen til intercooler og bytter ut slangen mellom luftmassemåleren og tuboen sånn at hullet som evt blir igjen er borte Eller er dette en viktig del som må være med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Skal du bytte ut noe så sørg for at alt er likt som det var før ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 ok ^^ takk =) har du noe tips på åssen dump jeg kan sette imellom der? i steden for den plast greia fra bosh? ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Velg i det minste en resirk, evt en hybrid. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 ok ^^ hva koster den sånnen hybriden? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 http://www.namotorsports.net/Forge-Motorsport/Forced-Induction/Hybrid-BOV-DV-Valves/Part-Number=FMDVSPLTR Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 hallo, jeg har en org s6 2.2t, MTM 303 chip 3" simons eksos fra kat. org turbo som har gått hele bilens livslengde (300.000) og benket 297hk på hjulene :) ikke gjort noe mer utenom dette. ell har 034 motorsport coiler og EFI varimap sensor. motoren tåler MAKS 400hk, over dette knekker rådene dine ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 ok takk for svaret Baremats =) blir nok rett rundt 400hk satser jeg på, ikke mer hvertfall ^^ i første omgang ;P men åssen turbo kan jeg bruke som tåler rundt 400hk, som er bare å putte rett på, slangene kan være større er ikke noe problem men helst sånn at vannkjølinga og oljekjølinga passer rett over =) takk for svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 motoren tåler MAKS 400hk, over dette knekker rådene dine ;) Hva rådene tåler kommer mer an på moment, ikke effekt ;) Altså, om man dobler turtallet så tåler rådene 800 hk etter din kalkyle, da om ikke turtallet knekker de ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 trenger et svinghjul til audi 2.2T 5 trins manuel kasse (kassa er fra en s4 2.2t) burde jeg skaffe meg et 034 alu svinghjul, orginal s6 svinghjul eller et 7a svinghjul? takk for svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 034 sine alu-svinghjul bør alle holde seg unna da de er ubrukelige sammen med tenningstrigger mot svinghjul. Kommer du over ~6000 omdr så har du ikke gnist på pluggene mer. S6 svinghjul er dobbeltmasse (AAN), det letteste originale svinghjulet finner du på 3B, er dog enkeltmasse og spacer mellom motor og gir må fjernes. Best er vel SPEC sine lettede alusvinghul men koster noen kroner. Noen har brukt 7A svinghjul med hell, andre ikke så heldige, hvorfor vet jeg ikke. 7A svinghjul er noe tyngre enn 3B. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 ok , så 034 svinghjul er ubrukelig, hva best av 7a og 3B svinghjul? hvem er lettest å sette rett på uten å måtte skaffe eksra ting til å få det til å passe? hvem av svinghjulene er lurt å ha om man skal trimme litt? takk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Når du skal bygge om frå automatkasse til manuell kasse, så er det ikkje sikkert motoren din har aksiallager på veivar. Og med clutch får du belastning i akserettningen på veiva. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 ok, står ikke noe om det på en how to do it tråde på vacn forumet How-to: Bygge om fra automat til manuell C4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Av originale er gjerne 3B best, veier mindre enn 7A, men begge er fullt brukende. Andre er dobbeltmasse, duger i massevis, men veier mer. Skal du ha lettet (alu) så gå for SPEC. Som sagt er det nok personer som har hatt problemer med 034 sine lettede svinghjul, ikke meld deg inn i samme rekken. Som Actros nevner så er det forskjeller ute og går, noen har opplagring på veiva mens andre har opplagring i selve svinghjulet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.