Gå til innhold

Opel Astra H 2007 modell 1,3 diesel problemer med kald motor

Ranger emnet


JMLIE

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jeg tror ikke nødvendigvis det er noe galt med den. Alle motorer yter litt dårligere når det er kaldt, men på 1.3cdti blir det mer merkbart iom at motoren er litt marginal i utgangspunktet. Jeg har samme motor, men har bare lært meg til å kjøre på litt lavere gir så lenge den er kald.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner ikke å bytte deler på måfå. Du kan begynne med å sjekke om du har noen feilkoder. Det kan du gjøre selv som følger:

 

-Hold gass- og bremsepedal trykket inn.

-Sett på tenningen (men ikke start motor)

-Feilkodene (hvis noen) kommer der km-stand står (står "ECN XXXXX") der XXXXX er ymse tall.

 

Jeg har hatt noen sporadiske ladetrykksproblemer i det siste (til dels med nødmodus) og en drøss med feilkoder. Hadde bilen på service og da viste det seg at staget til wastegaten var delvis rustet fast. Dette problemet har vært størst ved kald motor, og den ble merkbart seigere ved lavt turtall etter at det hadde blitt fikset. Mulig det kan være problemet ditt også? I så fall bør du ha feilkoder relatert til turbotrykk.

 

Full liste over feilkoder finnes her:

Complete list of Astra H / Zafira B diesel fault codes - Astra Sport and Astra Owners Club - Mk1 | Mk2 | Mk3 | Mk4 | Mk5 | Mk6 | Astra Van | 888 | VXR - All Welcome

 

Merk at feilkoder som er lest ut på måten jeg har beskrevet over er med fler tall enn de som står i lista. Dette er fordi de siste 2 siffrene er "symtomkoder". Leser du ut f.eks "ECN 10703" (eller 010703, husker ikke helt) så betyr det "P0107 Boost Pressure Low Pressure ".

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår