MagnusF Skrevet September 18, 2012 Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 Hei. Jeg har en 1997 Audi A4 1,8 (ADR) som jeg har en del problemer med. Noen ganger jeg skal starte bilen klarer den ikke holde turtallet ved tomgang. Mens andre ganger funker den som den skal. Jeg har byttet gassspjeldet uten at det hjalp noe særlig. Så hadde jeg bilen på Møller, hvor de byttet en temp føler (kaldstart føler). Da funket bilen som den skulle i en dag. Hvis den blir kranglete ved start, holder jeg bare foten lett på gassen i noen min, og da går den nesten helt fint. Lugger litt og turtallet ligger mellom 500 - 1000 omdreininger ved clutching. Det hender også at turtallet hopper opp på 3 - 4000 omdreininger når jeg clutcher. Jeg har lest ut feilkoder i vag-com, men fikk ingen feilmeldinger. Aner ikke hva det kan være, og hadde vært kjekt å få fikset. Håper noen vet hva det er, og setter pris på all hjelp : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Høres ut som at motor ikke vil gå normalt før lambda trer i kraft, altså får den muligens feil (for mager) blanding før dette. Begynn med å sjekke om motor suger falskluft, sjekk da grundig alle slanger ifm innsuget. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg