Gå til innhold

Kollisjonsskadet bil, automatisk avskiltet?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

Hei

 

En bekjent har en bil som ble kollisjonsskadet og deretter kjørt til verkstedet med flakbil.

De har visstnok sett på den og funnet ut at den ene rammevangen har fått en smell.

 

Mitt spørsmål da er om de automatisk avskilter den, og må den til biltilsynet på visning for å evt. få skilta tilbake?

Jeg har ikke sett på den selv utenom på bilder, men tviler på det er mye skjeivt(ene lykta og frontfanger må byttes), men hvis de har tatt skilta og registrert den som kollisjonsskadet så må den vel gjennom godkjent oppretter for å få skilta tilbake?

 

Er en billig bil så tror nok hun, om mulig, kunne tenkt seg å fått "garasjerettet" den, skiftet lykt og fanger for så å brukt den til neste eukontroll iallefall.

 

Det er ikke snakk om noe forsikringssak(utforkjøring og ansvarsforsikring).

 

Noen som vet hva som er vanlig prosedyre i en slik sak?

 

Takker for svar :)

Endret av e321

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at de tar skilta i slike tilfeller, bortsett fra hvis ulykken skyldes at bilen var i trafikkfarlig stand før kollisjonen. Men ta en telefon til verkstedet for sikkerhets skyld :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ei utforkjøring på glatt føre (med ansavsforsikring) og bilen vart taua vekk til viking sin garasje. Reknar med det er det samme i ditt (din bekjentes) tilfelle. Skilta vart ikkje tatt før eg bestemte at den skulle vrakast. bilen var i mitt tilfelle ikkje noko å samle på. så skilta vil ikkje bli tatt inn av vegvesenet før det er sikkert at den skal vrakast. Om den må på visning etterpå er eg usikker på, men rekna nesten med at det ikkje er aktuelt dersom skilta ikkje blir tatt inn.

Mercedes Benz 190E -90 (solgt)
Opel vectra B -97 (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår