Gå til innhold

97 A3 1.8T AGU motor ( ombygge til S3 )

Ranger emnet


devil201

Anbefalte innlegg

Hei. trenger noen gode råd. Sitter her å tenker på hva jeg skal bruke noen penger på .

 

Tenkte jeg skulle få kjøpt meg 1 stk S3 fra Tyskland som delebil. Så har hørt litt rundt ang godkjenning osv av diverse kompiser som er mekanikere. og får hørt litt forskjellig, så tenkte jeg skulle høre litt her inne før jeg tar samtalen videre til vegvesenet.

 

Blir det vanskelig å få registrert vil dere tro ? er det noen skjulte avgifter utenom moms på bilen inn i norge ? f.eks avgift på motor osv ?

 

 

Mvh Devil201

 

Sandefjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann! Sorry for litt sent svar :) Jeg har akkurat vurdert det samme da girkassa og drivakselen røyk på min A3 1,8 og ta inn en litt kvassere bil fra sverige eller tyskland! jeg har hørt med vegvesen og toll og så lenge bilen er eldre enn 10 år spiller det ingen rolle for de hvor mye hester bilen har :D det vil si at du kan ta inn en Audi motor med 1000hk fra Sverige/Tyskland og sette den over i din bil !! Så lenge Bilen du bygger over til TÅLER kraften! Det du må gjøre er og Kontakte (Harald Møller) på tlf 24 03 33 00 Og høre med han om din bil er "godkjent" til og bygge om til S3! sånn i forhold til bremser og understell osv. Husk også og ha Chassi nr ditt forran deg på din nåverende bil sånn at det er den bilen du får godkjenning til ;) det du evt kan gjøre er og skrive ned de delene du evt vil bytte over på din bil så han får en viss anelse om hva du skal gjøre for noe med bilen! for det er en liten begrensning for hva du får gjøre, det er feks ikke lov og bytte over alle delene så du Praktisk talt får en "ny" bil, Men hør med Harald på møller ang en type godkjenning! da ordner det seg nok :) og når du har foretatt ombyggingen må du vise bilen til møller for og få dokumenter på hvor mye hester/Volum du har samt, Støy og utslipp, når du har de dokumentene drar du til Statens vegvesen og bestiller en kontroll av ditt kjøretøy dette koster deg 470.- og gir de Dokumentene dine slik at de får registrert det i ditt vognkort :) Håper dette hjelper deg på vei så får du legge ut bilder av gliset ditt under veis :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår