Gå til innhold

Går på 3 sylindre (X16XEL)

Ranger emnet


Daxoij

Anbefalte innlegg

Da har jeg igjen fått et problem med dette marerittet av en bil.

 

Var ute å kjørte da jeg plutselig mistet motorkraft. Etter og ha opplevd lignende tidligere var jeg sikker på at det var

tenningsmodulen som var gåen (igjen). Byttet da denne samt alle tennplugger, men problemet var fortsatt der.

Fikk testet den nye modulen for sikkerhetsskyld og den funket.

 

I tillegg til at bilen nå går på 3 sylindre, så rister motoren kraftig også. Den rister så mye at til og med girspaken kunne blitt brukt til noe jeg ikke kan nevne her.

 

Har blinket ut feilkoder som kun gir meg P1405 (Egr-ventil blokkert eln). Har renset denne og sjekket over kabler og lignende.

 

Kan dette være tegn på en gåen dyse?

 

Mvh en fremtidig eier av japansk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://viewitem.eim.ebay.no/Zylinderkopf-Opel-Astra-Corsa-Tigra-Vectra-14-16-16V/110728926395/item

Nytt topplokk til 1500 kr, i Norge koster det minst 4000 kr for overhaling av topplokk så der kan du spare mye om du gjør skruinga selv.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene er jo viden kjent for oljeforbruk, og vanligvis kommer det vel fra stempelringer og toleranser der. Det JEG ville gjort er å plukket av toppen og kontrollert ventilene. Er en ventil defekt, så skifter du denne og samtidig skiftet ventiltetningene på de andre. Et nytt slipesett fra ebay el.l og montert sammen igjen. Og så solgt dri...bilen.

Men skrur du ikke selv så blir det jo dyrt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår