Gå til innhold

Daxoij

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Daxoij

  • Bursdag 02/16/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

Daxoij's Achievements

  1. Da skriver jeg nok engang, og kanskje for siste gang her inne på Astra forumet. Det har seg slikt at min kjære Opel nesten er på tur i grava. Store motorproblemer med null kompresjon på 2 sylindre. Da jeg ikke har hatt økonomi eller kunnskap til å få ordnet dette, og i tillegg vært totalt avhengig av bilen har jeg dessverre vært nødt til å bruke den hver dag. Dette har ført til at den nå nesten har null motorkraft og at det lukter svidd et eller annet hver gang jeg parkerer. Det jeg lurer på i denne sammenheng er hva jeg kan forvente å få for bilen med defekt motor. Burde den selges som delebil eller rep. objekt? Den er ellers i god stand, og har rullet drøye 165 tusen. Dette er den beryktede X16XEL, som jeg stort sett har hatt mye problemer med de 2 årene jeg har hatt bilen. Kort summert: Kjøpte bilen for 35 000 for 2 år siden, verdt å fikse eller burde jeg bare selge den i deler/ som rep. obj ? Takker for svar.
  2. oi, ikke mer nei. Hvis det viser seg at det kun er ventilen så blir den byttet ja :)
  3. Supert. Har en del kamerater som sikkert har mye peiling på dette. men takk for tipset, og ja, målet her er faktisk å få solgt drittn. Spørsmålet er bare om jeg skal fikse den før eller ei.
  4. Okei da utgår vel egentlig det alternativet. Hvis det skulle vise seg at det en brent ventil som er problemet, vil det gå greit å fikse kun det, eller er det bare et symptom på en annen feil?
  5. Må bare spørre da jeg er svært usikker på akkurat dette. Hvis jeg skulle kjøpe denne toppen. Hva er det som "følger" med i den? evt hva må byttes i tillegg? Stempel, ringer, ventiler osv? :)
  6. Da har jeg tatt en kompresjonstest og på sylinder 4 er det lik NULL kompresjon. Testet flere ganger for sikkerhetsskyld både med kald og varm motor. De andre sylinderne lå rundt 11,5 - 12 bar. Dette ser svært dårlig ut :(
  7. Den er grei. skal få tatt en komp test.
  8. Bruker ikke mer olje enn før nei, men ja den bruker en del olje. Ryktes at slikt er det bare med denne motoren.
  9. Da har jeg igjen fått et problem med dette marerittet av en bil. Var ute å kjørte da jeg plutselig mistet motorkraft. Etter og ha opplevd lignende tidligere var jeg sikker på at det var tenningsmodulen som var gåen (igjen). Byttet da denne samt alle tennplugger, men problemet var fortsatt der. Fikk testet den nye modulen for sikkerhetsskyld og den funket. I tillegg til at bilen nå går på 3 sylindre, så rister motoren kraftig også. Den rister så mye at til og med girspaken kunne blitt brukt til noe jeg ikke kan nevne her. Har blinket ut feilkoder som kun gir meg P1405 (Egr-ventil blokkert eln). Har renset denne og sjekket over kabler og lignende. Kan dette være tegn på en gåen dyse? Mvh en fremtidig eier av japansk bil.
  10. Okei. Har tenkt på tomgangsregulator tidligere, men får ikke skrudd den ut av spjeldhuset ;/ noen som vet om det er brako eller torx som holder den på plass? Klarer ikke se det da det er veldig trangt der :)
  11. Astra G 1999 1,6 16v X16XEL Som tittelen sier går bilen ujevnt på tomgang. Den varierer litt opp og ned, men er lite merkbart. Det merkes mest hvis jeg holder gassen litt inn (ca 1500). Da beveger turtallet seg mye opp og ned i et jevnt "tempo". Problemet er tilstede ved både kald og varm motor. Er forresten ingen feilkoder. Håper noen her inne kan gi meg veiledning på hva problemet kan være :) Mvh Dax
  12. Okei. Skal ta å få sjekket det. takk for hjelpen! :)
  13. Takk for svar. Hvor sitter denne føleren? Er dette et typisk problem hvis denne føleren svikter?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår