Runeskatt Skrevet September 8, 2012 Rapporter Share Skrevet September 8, 2012 har en a3 1,6 på verksted som koker. koblet diagnoseutstyr til den og den viser at motoren er 98 grader.. men instrumentet går opp til 110+ og viftene går bånngass, men kjølevæsken holder seg i beholderen.. slangen fra termostaten er kald (så termostaten åpner ikke). har skiftet termostat, men hjalp ikke. så at vannpumpe/reg.reim ble skiftet for 5 år siden og 140000km siden. Kan det være vannpumpa som må byttes? noen som har vært borti dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet September 8, 2012 Rapporter Share Skrevet September 8, 2012 Hvor kjøpte du termostaten din? Har opplevd at bil xtra og biltema selger dårlige termostater. Hadde samme problem med min A4 1.9TDI. Alt ble borte da jeg fikk byttet den nye termostaten jeg kjøpte hos bil xtra mot en helt ny hos Møller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Hvis det er 140 000 km siden regreima og vannpumpa ble skifta så er det på høy tid igjen, da bør du heller ikke kjøre så langt før det er gjort da det nok er over intervallet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runeskatt Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Hvor kjøpte du termostaten din? Har opplevd at bil xtra og biltema selger dårlige termostater. Hadde samme problem med min A4 1.9TDI. Alt ble borte da jeg fikk byttet den nye termostaten jeg kjøpte hos bil xtra mot en helt ny hos Møller jeg kjøpte termostaten fra Meca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Som opelduude skriver over så er det 5år, eller 120.000km på reg reima, og vannpumpa er en del av det kittet. Så er nok på tide igjen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runeskatt Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 ja, takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg