Gå til innhold

Prissetting av Audi 80 94-modell

Ranger emnet


Andreas1990

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ikke veldig inn i dette med bil og håper at noen av dere litt mer lærde kunne hjelpe meg. Det jeg har er en Audi 80 94-modell med følgende spesifikasjoner:

 

90 HK.

 

2-liter motor.

 

Strøken inni.

 

Pioneer cdspiller (med aux-utgang). Standard høytalere.

 

Har gått 105k KM.

 

 

Annen info:

 

Har hatt bilen inne på service årlig de to årene jeg har hatt den.

 

Kun hatt ett problem med bilen og det var det elektriske som styrte olje-varsel-lampen. Den har jeg fått bytta ut men driver av og til fremdeles å lyser ett par sekunder (kanskje hver 5-10 gang jeg kjører).

 

Har en minimal bulk og to små flekker på kanskje 0,5 cm i omkrets hvor lakken er flasset av på døren sjåførsiden av bilen. Har blitt fortalt at det billigste er å bytte ut hele døra og få den lakkert, husker ikke om dette ville koste 5k for bare døra eller om det var lakkering også. Ville en tjent på å gjøre dette? (Bilen kosta meg 35k for 2 år siden så å koste på den 5-10k er jo en del)

 

Har ikke lagt ved bilder siden jeg ikke har noen og det pøser ute for øyeblikket, kan legge til så snart jeg får tatt noen.

 

Takker på forhånd for hjelp og håper på gode svar :) Beklager om jeg la dette i feil forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet tråden til riktig underforum (Audi 80 1986 - 1995) :)

 

Prisene på Audi 80 B4 er sterkt varierende. Noen tror det de selger er laget av gull mens andre nærmest gir bort bilen. Det som er positivt er at bilen har lav km-stand (kan denne dokumenteres). Minuset er 2.0S-motoren som er temmelig slapp, derimot er den bensingjerrig (0.65 l/mil).

Den med oljetrykket burde vært sjekket ut. Om varsellampen lyser fordi det reelt er for lavt oljetrykk så vil motoren ta skade, hvertfall slites mye fortere. Er to sensorer for oljetrykk, en under 2000 omdr (0.3 bar) og en over 2000 omdr (1.8 bar).

Å utbedre skaden på døren vil du neppe komme ut av i pluss. Bare lakkarbeid kan fort ende opp i den summen du forespeiler, selg derfor bilen med skaden.

 

Søk på Audi 80 mellom 1992 og 1995 (B4-modellen) og du får da et inntrykk over hvor de ligger i pris.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar og beklager at den lå feil plass :)

 

Varsellampen klager for ingenting, har sjekket oljetrykket mange ganger og det er ikke noe problem. Er bare det elektriske som tuller litt. Det forsvant en god periode når jeg bytta den oljelampevarslingsduppeditten ut men har kommet tilbake igjen og lyser en sjelden gang.

 

Tror ikke bilen er laget av gull men håper at pga lav kilometerstand og generelt god stand (utenom det lille på døra) at jeg kanskje kan få den solgt for rundt det samme eller litt mindre enn jeg betalte for den. Men skal sjekke ut andre som er ca samme årsmodell, kmstand etc.

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mørkegrønn. Skal få tatt noe bilder imorgen om været er pent.

 

Grunnen til at jeg lurer på det med pris er at jeg ønsker egentlig å kjøpe drømmebilen min (som er Audi TT) og lurer derfor på hvor mye jeg kan selge Audien 80'en min for og må spare for å komme i mål :)

 

Kikka litt kjapt på Finn.no og det er egentlig ikke så mange Audi 80'er som er rundt samme modell og kmstand. De få som er, er cabrioleter. En var noenlunde lik og gikk for rundt 40k. Kanskje om jeg er heldig at jeg kan få 30k for min.

 

Takk :)

Endret av Andreas1990
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi cab ligger MYE høyere i pris enn sedan, bare så du er advart ;)

Er nok få biler med så lav km-stand som din, men om du søker på Audi 80 1993 - 1995 så får du et innblikk over prisene. De begynner på 5030,- inkl omregistrering. Skal jeg komme med en antydning kan du mulignes få 25k for din.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte km utgjør ikke så mye på pris som årsmodellen utgjør. Den dyreste 1994 Audi 80 på finn koster 27000 og er kjørt 140 k. Når sier du gjerne kan få 25k for din så er skaden tatt med i betraktningen. Tror ikke du får mer enn 25k.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

img575v.jpg

 

img576e.jpg

 

img577ag.jpg

 

img578n.jpg

 

img579j.jpg

 

img580o.jpg

 

img581i.jpg

Er ikke så tydelig på litt avstand (synes jeg da hvertfall).

 

img582j.jpg

 

img587z.jpg

 

img583.jpg

 

img584h.jpg

Faktisk en liten bulk på passasjerdøra på venstre siden av bilen også. Og plastlisten er bittelitt knukket.

 

img585q.jpg

 

img586g.jpg

 

img588y.jpg

Har blitt flasset litt mer lakk av siden sist, ser ut som det muligens er bittelitt rust også. Grunnen til at den er blitt litt kappet av den plastlisten er fordi den ble presset under plastlisten til venstre på bilde hver gang jeg åpnet døren og bare datt av.

 

 

Så hva tror dere, verdt å fikse eller bare må rett og slett redusere prisen enda mer? Utrolig kjipt at en idiot som ødelegger bilen min reduserer verdien på den med sikkert 30-40% og stikker av etterpå :/

 

Vurderer å prøve å få festa lista bedre på med silikon eller noe og få lakkert døra og den lille flekken før døra enten proffesjonelt eller gjøre det selv på et vis, tror det hadde hjulpet en del på.

Endret av Andreas1990
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår