Gå til innhold

Låse dører når man kjører?

Ranger emnet


Anderwin

Anbefalte innlegg

eg låser bare døra når eg kjøre rundt i utland, der de er ekstremt mye krimminaitet , og dei kommer og prøver å lukke opp døra flere ganger til dagen :)

 

men uansett , er mange biler som låser dørene av seg selv når man kjører.

 

men viss du tenker på de fordi din bil gjør de automatisk , så skal de gå ann og få de deaktivert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne det hvis du bor utenlands i kriminelt belastede områder eller frakter store mengder cash som yrke, men noen andre igjen argumenterer med at låste dører gjør det mindre sannsynlig for at dørene åpner seg når bilen krasjer og/eller ruller rundt. Det er vel en misforståelse at å låse dørene i en bil gjør dette mindre sannsynlig? Det er vel ikke å sammenligne med en husdør hvor en ekstra bolt sikrer - mer en deaktivering slik at håndtak ikke virker? Uansett, hvis man ser på krasjtester er det sjelden dører åpner seg, gjør de det scorer bilen dårlig på sikkerhet. Fortsatt er det vel slik her hjemme at det er mer sannsynlig å komme til et ulykkessted hvor en bildør er jammet fast, fremfor at den er låst. I ingen av tilfellene blir man stående og se inn på skadet(e) via en rute som er hel, man knuser den og gjør det en kan ut i fra forutsetningene gitt en. Og hjelpemannskap er spesielt øvet og utstyrt for hinder av utilgjengelighet. Litt på siden og videre i den gata, som intensivsykepleier er jeg ytterst takknemlig og stolt over at norske hjelpemannskaper er blant pionerene på såkalt

, det kan i tilfeller ha mye eller alt å si.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår