TL3518 Skrevet September 3, 2012 Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 Caddy BMT er 1,6l Tdi med enten 75hk eller 102hk. Begge med turbo. 1,9Tdi selges ikke lenger. Får den også som 2,0l Tdi 110hk og 2,0l Tdi 140hk. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet September 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 Prøvde å finne informajon om galvaniseringen på Caddy. Det står bare et sted nevnt at de blir forsinket, men ikke galvanisert forsinket. [ATTACH]33457[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Partner/Berlingo er det sjeldent noe galt med egentlig. Styr unna 4x4 bare. "4X4": Hva ligger det egentlig i det? Har fått flere signaler på at Berlingo/Partner er bra biler og regnes bedre enn de tyske Caddy og ford. Noe som går fram på utenlandske tester jeg har sett også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 min erfaring av VW og ford sine nyttekjøretøy alså pizza biler og bommer er at dei kjøpes kunn fordi dei e billige , tåler ikke mye og går fort sundt , tror eg ville holdt meg til mercedes , de har vi hatt som har fungert uten problemer i 8 år . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 "4X4": Hva ligger det egentlig i det? Har fått flere signaler på at Berlingo/Partner er bra biler og regnes bedre enn de tyske Caddy og ford. Noe som går fram på utenlandske tester jeg har sett også. 4x4 vil si firehjulstrekk. Og det systemet blir ettermontert av Dangel på Peugeot og Citroen:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 min erfaring av VW og ford sine nyttekjøretøy alså pizza biler og bommer er at dei kjøpes kunn fordi dei e billige , tåler ikke mye og går fort sundt , tror eg ville holdt meg til mercedes , de har vi hatt som har fungert uten problemer i 8 år . Det er vel sikkert ikke denne du tenker på da? Mercedes Citan Men den ser interessant ut og enda billigere enn Caddy. Hvis det var i nærheten, hadde jeg pigede gått og sett på denne tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Citan er en forkledd Renault Kangoo, og Kangooen er finere Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Ikke helt. Der er noen forskjeller, og jeg leste at alle untatt en har Mercedes motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Ikke helt. Der er noen forskjeller, og jeg leste at alle untatt en har Mercedes motor. hadde de da bytta ut motorene med noe annet enn mercedes, hadde man kanskje fått en driftssikker varebil fra stjernemerket også;) Vitoen har jo vært en driftssikker modell.... bare å sjekke med merkevekstedene... flere av de som har hatt godt driftsgrunnlag på grunn av Vito ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Har Vito noe annet en mercedes motor da? Leste dette en hadde skrevet: "Fekk forklart av ein bilmekanikar at billige, franske bilar held godt mot rust fordi dei er beskytta med epoxy istadenfor sink." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 hadde de da bytta ut motorene med noe annet enn mercedes, hadde man kanskje fått en driftssikker varebil fra stjernemerket også;) Vitoen har jo vært en driftssikker modell.... bare å sjekke med merkevekstedene... flere av de som har hatt godt driftsgrunnlag på grunn av Vito ;) Bytte ut mercedes motorene, ja det er nok tingen. Jeg har sett vitoer og sprintere som har gått over 1 million km. Forrige generasjon vito som kom på 90-tallet har vært en dårlig bil. Står jo på listen over verdens værste bruktbiler. Men den siste generasjonen som kom i 2004 har det vært lite tull med i forhold til den første. Den eldste service bilen vi har på jobben er en vito fra 06 som har gått 570 000. Har byttet turbo, Dieselpartikkelfilter og dynamo.. Prøv og kjør en berlingo/partner 6 runder uten å bytte annet enn slitedeler. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mars 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Det er vel sikkert ikke denne du tenker på da? Mercedes CitanMen den ser interessant ut og enda billigere enn Caddy. Hvis det var i nærheten, hadde jeg pigede gått og sett på denne tror jeg. eg tenkte mer på mercedes sprinter , har du rett versjon av dei så kan du dra bortimot 3 tonn på henger og , men siden du er på jakt etter mindre bil så vil eg tro at den du fant der e et godt valgt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 eg tenkte mer på mercedes sprinter , har du rett versjon av dei så kan du dra bortimot 3 tonn på henger og , men siden du er på jakt etter mindre bil så vil eg tro at den du fant der e et godt valgt :) Ja jeg tror det kan være et godt valg. For selv om de blir laget i Frankrike, må de nok produseres etter mercedes sine kvalitetskrav. Det blir sikkert for enkelt å si at "det er bare en Kangoo med stjerne i grillen". En minus er at de er helt nye modeller som ikke er blitt mye utprøvd enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Ja, det er noen forskjeller på Kangoo og Citan, men ikke på noe som angår kvalitet, de produseres om hverandre på samme fabrikk. MB påstår de har endret mye, men under er bilene helt like. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Mars 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Tror helt ærlig ikke mercedes lager dårlige biler, bare så det er sagt, men jeg måtte bare kaste inn litt brannfakkel her:D men om du ser etter sprinter, så er vel vw crafter samme bilen.. mulig litt billigere vet ikke hvordan kvaliteten er med Fiat sine,men det er vel en god mulighet med ducatoene og, de er vel i samme størrelse som sprinter. i bobilverden er jo Fiat regna som kvalitet, men det er biler som blir brukt litt forsiktig, selv om de alltid går med bortimot full totalvekt. Jeg har noen småsår i døra på min og der er det iallefall sinka under Når det gjelder franske små varebiler så har min berlingo rulla 300000, og det eneste som er skifta som ikke er slitedeler er kamsensor... men det er klart... ei merce med mye høyere verdi bør faktisk ha deretter kvalitet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg