Gå til innhold

Vognkort, salgsmelding trenger svar litt raskt!

Ranger emnet


zappezopp

Anbefalte innlegg

Situvasjonen er sånn her:

 

På min bil manglet jeg vognkortet som skulle være hjemme(rødrosa), Det skulle ende med att jeg skulle bytte min bil i en annen! Men da tenkte jeg kunne bare bruke en salgsmelding som jeg skriver ut fra dataen. Men da jeg møtte han jeg skulle bytte bil med så påsto han att jeg måtte melde det vognkortet tapt!. Men da skjønner ikke jeg helt hensikten med en salgsmelding?? Fordi sålenge du skriver det du skal osv.. så får du vel regning i posten på omregavgift? og nye vognkort såklart.

 

Takker for eventuelle svar!

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mista del 2 av vognkortet, må du levere ein tapsmelding for å få nytt.

 

Det er jo salgsmelding på del 2. (er og ein pinkode som brukes ved omregistrering)

 

Ja, men nå har vi jo levert en salgs melding på bt begge vi som byttet bil. Så betyr det att jeg må melde det vognkortet før han andre får omreg? For hva er egentlig vitsen med den salgsmeldinga vi brukte da? :P

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitsen med del 2 av vognkortet er vel at det skal være enklere for Statens Vegvesen å ordne med omregistrering av køyretøy.

Både del 1 og 2 er dokumenter som skal passes på. Mister du ein av dei, må du skrive ein tapsmelding.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitsen med del 2 av vognkortet er vel at det skal være enklere for Statens Vegvesen å ordne med omregistrering av køyretøy.

Både del 1 og 2 er dokumenter som skal passes på. Mister du ein av dei, må du skrive ein tapsmelding.

 

Ja det er greit nok det, men jeg brukte en salgsmelding som jeg skrev ut som ikke var på vognkort. Det gjorde vi begge som byttet bil. Da betyr jo det att ingen av oss får nye vognkort siden han jeg byttet med ikke hadde vognkortet del 2 han heller.

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er del 2 borte så må det skrive tapsmelding. Enkelt og greit.

 

Om DU skal omregistrere bilen som er kjøper, så må selger skrive en fullmakt om at du får lov til å omregistrere bilen.

Dette er faktisk veldig enkelt.

Be selger skrive en tapsmelding og en fullmakt om at du får omregistrere så er saken ute av verden.

Har vært borti dette flere ganger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i ditt tilfelle så må del 2 meldes tapt. nytter ikke og skrive en under på en fra nettet uten at del 2 av vognkortet er meldt tapt. Du sier at han andre også skrev under på en som er printet ut fra nettet?. Da har han meldt del 2 til sin bil tapt, eller så har han ikke betalt omregistrering og derfor ikke mottatt vognkort del 1 og 2. da skal man bruke slike som dere brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår