jorgiiand Skrevet August 8, 2012 Rapporter Share Skrevet August 8, 2012 Skal bytte Styrestag å Øvre bærearmer på begge sider på min A6. Er det vanskelig å bytte styrestaget? Må man ha ny mansjett? Er det noe spesielt man må vite ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runeskatt Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 tror ikke det er noe stress.. først må du jo av med styrekulen, jeg teller alltid rundene ved demontering av styrekulen for at den skal være ca der den var før du demonterte. Så bare løsner du styrestaget når du har fått av mansjetten. Man trenger ikke ny mansjett hvis den er hel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorgiiand Skrevet August 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Okei. Men indre styrestag sitter som saaatan! noen som har tips? Sett noen på nett bruke et slik spesial verktøy, noe som jeg ikke har tilgang på. Hva har andre brukt? Rørtang? Skiftnøkkel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Når ting har satt seg hjelper det nesten alltid å varme på "den utvendige delen" slik at den utvider seg. Har du ikke tilgang til gassbrenner eller induksjonsvarmer kan du prøve med 5-56, men du må nok forberede deg på noen gloser og irritasjon før det løsner. Rørtang og/eller skiftenøkkel er ikke noen god løsning. Bruk fastnøkler på 6-kanten, du kan bruke en wicegripe tang på ett området uten gjenger og 6-kant til og evt. holde igjen med. Lykke til :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg