H0NDA1 Skrevet August 7, 2012 Rapporter Share Skrevet August 7, 2012 Hei! Vi har en 1995 Stratus 2.0 med manuellgir. Det er ved pådrag en rasslelyd/skranglelyd fra gir. Over 2600 omdr blir det borte. Fra 1000 omdr og til 2600 høres det ille ut :/ Er det girkasse el fjærer i clutch? Hvis girkasse, kan en skvett med Omega produkt hjelpe? Trenger å kjøpe speedometer til denne!!!! Roy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Hvordan var lyden i vinter. Var den værre eller lik? Synkroniserer den godt? Forandrer lyden seg når du trykker inn clutch? Hvordan er den i de forskjellige gir unner og over 2600 rpm? Jeg har en liten skranglelyd i min når det er kaldt. Blir borte etter noen minutter. Når lyden blir borte ved 2600 rpm, så er det nok ikke noe galt med gir eller no. Kan jo være clutch lever, eller no... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Kan være fra katalysatoren også? Hadde det på min -95 LE, hørtes ut som om bilen skulle falle fra hverandre vært øyeblikk. Har tendenser til det samme på -00 LXen nå, skrangler voldsomt under pådrag. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Kan være fra katalysatoren også? Hadde det på min -95 LE, hørtes ut som om bilen skulle falle fra hverandre vært øyeblikk.Har tendenser til det samme på -00 LXen nå, skrangler voldsomt under pådrag. 2 liter'en skrangler ja,mens v6'en maler som en katt. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 På rallybiler, så bråker girkassa :D På dovene cruisepurker er det stille :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 På rallybiler, så bråker girkassa :DPå dovene cruisepurker er det stille :D 2 liter'en min er doven i forhold til v6'eren med sine 163 hk. Så hvem er purke og hvem er rallybil? :race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Crank hp er bare tall. Wheel hp, er det som er reelt :) Der banker manuel ut automat:D Kanskje vi er brake even;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Har du automat på 2 litern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 2 literen er manuel,v6'eren er automat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 2 liter'en skrangler ja,mens v6'en maler som en katt. :D Motoren skrangler vel fint lite, er vel heller eksosen. Men prøv nå å holde dere OT ;) Rallybil kan vi vel diskutere i en egen tråd :checkflag: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet August 29, 2012 Rapporter Share Skrevet August 29, 2012 Har ikke hørt noe fra Honda1, men jeg vil vel anbefale å sjekke nivået på girkassen, evt skifte til ATF olje fra Mopar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg