Gå til innhold

motoren går over 100 grader men kjølevifte starter ikke?

Ranger emnet


KrissJF

Anbefalte innlegg

kjøpt meg ny bil igjen og da ble det opel såklart :P er snakk om en opel omega B caravan, og når den står på tomgang lenge stigger tempen til over 100 uten at elektriske kjøleviften slår inn og starter, har prøvd og tvangskjøre vifta med og koble den rett på batteriet og den går rundt og funker, så må være noe annet som gjør det :/ , noen som vet?

 

tenker kanskje thermobryter eller rele ellerno men vet ikke :P

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en temp føler på radiatoren mener jeg, om det er feil på den så vil enten vifta gå hele tiden eller aldri. Er en enkel sak å skifte, sitter skrudd.

 

Edit: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1479131&CarReference_ID=1805&CategoryType_ID=1 Den der tenker jeg

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en temp føler på radiatoren mener jeg, om det er feil på den så vil enten vifta gå hele tiden eller aldri. Er en enkel sak å skifte, sitter skrudd.

 

Edit: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1479131&CarReference_ID=1805&CategoryType_ID=1 Den der tenker jeg

kan være den altså? :) ,

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min og blir veldig fort varm når jeg kjører sakte eller står litt på tomgang så det regner jeg med at er normalt. Ligger som regel akkurat på 95 grader. Jeg er også veldig nøye med skift av registerreim og vannpumpe så den ikke blir kjørt over. Termostaten er 1 år gammel.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår