Gå til innhold

Feil med ESP !++ Lampen begynner å lyse under kjøring! (Tatt diagnose)

Ranger emnet


Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da er mitt problem med ESP alarm etter 10 minutter løst. Hos meg var det bare kontakten med de to ledningene på dynamoen som var utav, så det var jo en enkel sak. Har hatt bilen inne på en større reparasjon og da har nok mekanikeren kommet borti denne.

Så på et utenlands forum at det var et problem med brudd i ledningene som du også nevner tidligere i tråden. Du kan jo prøve å kutte av et par cm på kablene ved kontakten å skjøte dem, for det er vel antagelig ved kontakten det er mest sannsynlig at bruddet ligger, eller? Vet ikke hvor disse kablene ender, men at de har noe med alarm på ESP er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja, har sjekket den lille kontakten på dynamoen, har mistenkt at det kan være denne lenge, men kontakten er altså hel å pen, ingen synlig brudd hvertfall......... kan være brudd på ledningen en annen plass enn ved kontakten. Men får ikke fulgt ledningen, så vet ikke hvor den ender...... Hadde jeg vist hvor den endte, så kunne jeg eventuelt målt om det var brudd.

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har nå løst problemet! Har byttet hele dynamoen, det fikset problemet! :)

 

Ladespenningen lå på ca 13.9-14.2V hele tida (i drift og på tomgang) med den gamle dynamoen, dette var da for høyt, og ESP koblet seg ut etter 10 min med motoren i gang pga dette.

Nå ligger spenningen på ca 13.5V på tomgang, og vandrer opp til rundt 13.7 +/- i drift. :)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei. Passat 2002 mod 2.0 l med aut. kasse. Har problemer med ESP lyset også. Lyset kommer på helt tilfeldig. Steering Angle Sensor er sjekket av et Mekonomen verksted som har målt og funnet i orden. Ikke re kalibrert. Når lyset kommer på mister jeg motorkraft og bilen går uregelmessig. Stopper jeg bilen og venter en kort periode forsvinner lyset, og bilen går normalt. Fortsetter jeg å kjøre kommer lyset for avgassing på (Lambdasonden.) Dette kommer av at jeg mister motorkraft. Det har vist seg gang på gang. Er det noen som kjenner til akkurat dette problemet, og hva som kan være løsningen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår