Gå til innhold

hansmad

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hansmad

  • Bursdag 10/18/1950

Contact Methods

  • Bosted
    Loddefjord

hansmad's Achievements

  1. Hei. Passat 2002 mod 2.0 l med aut. kasse. Har problemer med ESP lyset også. Lyset kommer på helt tilfeldig. Steering Angle Sensor er sjekket av et Mekonomen verksted som har målt og funnet i orden. Ikke re kalibrert. Når lyset kommer på mister jeg motorkraft og bilen går uregelmessig. Stopper jeg bilen og venter en kort periode forsvinner lyset, og bilen går normalt. Fortsetter jeg å kjøre kommer lyset for avgassing på (Lambdasonden.) Dette kommer av at jeg mister motorkraft. Det har vist seg gang på gang. Er det noen som kjenner til akkurat dette problemet, og hva som kan være løsningen. Mvh
  2. Hei Kjedet er byttet men det er selve "Automatic camshaf adjuster" som må byttes. Det er den delen jeg trenger hjelp til å skaffe meg.
  3. Hei dere. Har en Audi A4 2.0l 2001 mod med 131 hk. med en ALT motor. Bilen har Automatic. Det er noen lyder når den startes med kald motor. Det er byttet kjedetrammer for kamaksel med godt resultat. Men det er litt lyd enda. Verkstedet sier det er en hydraulisk justering på selve kammen som ligger i bakkant av motor. Er det noen som har byttet denne, eventuell bilder med delenr. Verkstedet sier den er forholdsvis dyr, ca. 6000,-. Vil prøve å finne delen på nettet, men har ikke peiling på delenavn eller hvordan delen ser ut. Mvh Hans Madsen
  4. Selvfølgelig burde jeg det, Det er en ALT motor med 2l. 131hk som det sitter en automatkasse på.
  5. Motoren min gar gått ca. 200000 km. Den skrangler godt når jeg starter den samt at den brenner en del olje. Ønsker å bytte hele motoren. Er det noen som har erfaring med dette. Tenker på leverandører og mulige verksteder som utfører dette. Gjerne i utlandet.
  6. Takker så mye for all infoen. Ser litt lysere på "problemet" med tikkingen i kald starten. Mvh Hansmad
  7. Hei. Har en Audi A4 2001 mod. bensin som har gått 200000 km. Når den har stått i ro en stund høres det ut som om det er diesel som starter et par sekunder før oljetrykket er etablert. Kan det være oljepumpen som lekker tilbake i sumpen eller er det en tilbakeslagsventil som ikke fungerer, eller er det noe annet som gjør at det bråker sånn?
  8. Hei. Koblet fra begge rørene som går gjennom torpedoveggen og koblet plastslanger på. Fylte på med miljøavfetting fra Biltema på det øverste røret, altså returen. Blåste inn luft slik som en gjør med munn til munn metode., for å vaske. Det var tydelig at registeret var tett da det til å begynne med var tungt å blåse. Etter hvert gikk det greit. Satte hageslangen på for å spyle ut gørren og det kom ganske mye ut som lignet på slimaktig stoff. Fylte på radiator rens og gjentok operasjonen for så skylle igjen. Etter dette koblet jeg på nederste slange og fylte opp med vann via den øverste. Overfylte ekspansjonstanken for å presse ut luft. Reduserte nivået etterpå. Og vips, så virket det helt fantastisk.
  9. Har en A4 2001 mod. som også blåser kaldt. Kjørte motoren varm. Alt virker ok med kjøling. Det nederste røret gjennom torpedoveggen blir varmt. Øverste røret er kaldt. Løsnet den kalde slangen uten at det kom kjøleveske ut. Regner med at registeret er tett og vil prøve å spyle. Er det noen som har et forslag til renseveske / løsemiddel som kan bukes?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår