vectra ronny Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Hei. Har en vectra a 1,8i som eg har kjørt ganske mykje seinaste månedene. Dagen etter siste langtur på 1100 km, starta den som vanlig heilt fint, men da eg kjørte kom det ein god del svart røyk frå¨eksosen. Har ikkje sett dette før og eg har hatt bilen i 9 år no. Bilen brukar ikkje olje i den forstand at eg treng ikkje etterfylle mellom oljeskifta på 20.000 km. Har no gått litt over 391.000 km. Takkar for svar. Ronny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Dårlig kompresjon? Svart røyk er for mye bensin, kan være sliten lambdasonde også. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet August 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2012 Kompresjon er +/- 3% så her er alt iorden, men idag var det ingen røyk ved kaldstart. Bilen går som en kule, bare litt røff tømgang (har vert sån 2 års tid) uten at verksted sier noe på dette. Ikke noe problem å kjøre med, har forresten plugga egr ventilen, siden bilen gikk så hakkete, da ordnet det seg, men kan den røyken ha noe med plugginga å gjere? Er no et års tid sia eg plugga den igjen...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg