euler Skrevet Juli 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2012 Er det komplisert å bytte ratt i Hiace? ønsker meg 4 eikers rattet som sitter i de nye Hiacene, i dag har jeg det gamle 2 eikers m/airbag. Hvordan går man fram? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona75 Skrevet Juli 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2012 Dette har jeg også tenkt litt på. De gammle rattene er jo ikke noe fine. Det å bytte rattet er greit jobb, problemet er om kontakkten til airbag`n passer og om du får opp feilkode med ny type airbag Siter Toyota Avensis 2013 Toyota Hiace 2008 Opel Rekord 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Juli 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2012 Snakka med en som gjorde det på en lang 97' mod.. Han har også montert ny type front og 102hk motor. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silo30 Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Er det komplisert å bytte ratt i Hiace? ønsker meg 4 eikers rattet som sitter i de nye Hiacene, i dag har jeg det gamle 2 eikers m/airbag. Hvordan går man fram? Man bytter ratt og bryter/hendler for blinklys/vinduspusser, passer rett på. Det er ikke noen problem med airbag, legger ikke feilkoder.Har byttet på min hiace 2001 mod. tok deler fra en hiace 2006 prod. i august eller nyere. Har også etter montert AC tatt fra samme bil, det eneste som ikke passer er feste for AC pumpe. denne tok jeg fra en annen hiace med samme motor som min 2001 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Var det mye jobb og ettermontere AC? Hvordan gjøres det? Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silo30 Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Jeg demonterte alle deler fra en 2006 mod. på skroten. tok ca. 2-3 timer ganske kurant jobb. Jeg kjenner en kar på lokalt toyota verksted hvor jeg fikk ta kopi av monteringbeskrivelsen av AC. Monterte dette selv på min hiace 2001 mod. brukte ca 5-6 timer, fylte opp anlegget med kjølevæske (kjølemedium) har fungert helt perfekt i tre år til nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Kanskje prøve seg på det da :) Har bare AC knappen jeg haha! Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pkpaulsen Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Det er en start da! ;) hehe Siter 03`Toyota Corolla E12 1.4 Sol. (Konebil) 97`Toyota Hiace Hiclass 2.4 TD Kort. Mvh Pål K Paulsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein_k Skrevet Mars 18, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2016 -Legger til en opplysning i gammel tråd- Rattet fra Corolla 98 mod passer i Hiace 96 mod, trenger ikke skifte noe annet enn rattet. -Ingen feilkoder. -Samme kobling på airbag. Lyset for varsel for feil på airbag kan lyse etter skifte, men det slukker etter at tenning ble slått av og på noen ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg