Gå til innhold

Lakkering av panser og vinge!

Ranger emnet


Snappegutten

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Volvo 940SE, 94 mod.

 

Har planer om å bytte panser, men regner ikke med å finne et i lik farge (vinrødt)

Det jeg lurer på er om noen vet hvor mye det vil koste å lakkere panseret?

 

Skal også kjøpe en 850r vinge som kommer ferdig-grunnet, noen som har en anelse om hvor mye det vil komme på? :)

 

Skal du ha det proft så blir det nok et par lapper ja :P tipper 2-3 kanskje 4 lapper for alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi ett eksempel på lakk av panser.

Tar utgangspunkt i en Audi 80 jeg har taksert, men lakkarealet er langt på vei det samme som på din bil.

 

Perioder: 357

Flate: 153

Gammel flate (ny flate er billigere å lakke)

Starttid 123 (lavere starttid på løse plastdetaljer)

 

Lakkmateriell: 1910,-

Lakkarbeid: 5116,-

Tot: 7026,-

Sum tot inkl mva: 8783,-

 

Dette er utregnet med følgende timepriser:

Lakkarbeid: 1066

Lakkmateriale: 398

 

Veldig vanskelig spørsmål å gi ett godt svar på, da dette kan variere fra verksted til verksted, og hvor i Norge du befinner deg.

Merkeverksteder og større karosseriverksteder som befinner seg i samme område holder stort sett like priser uten allt for store variasjoner.

Endret av Verksmestern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi ett eksempel på lakk av panser.

Tar utgangspunkt i en Audi 80 jeg har taksert, men lakkarealet er langt på vei det samme som på din bil.

 

Perioder: 357

Flate: 153

Gammel flate (ny flate er billigere å lakke)

Startid 123 (lavere startid på løse plastdetaljer)

 

Lakkmateriell: 1910,-

Lakkarbeid: 5116,-

Tot: 7026,-

Sum tot inkl mva: 8783,-

 

Dette er utregnet med følgende timepriser:

Lakkarbeid: 1066

Lakkmateriale: 398

 

Veldig vanskelig spørsmål å gi ett godt svar på, da dette er stedsbetinget og kan variere fra verksted til verksted, og hvor i Norge du befinner deg.

Merkeverksteder og større karosseriverksteder, som befinner seg i samme område holder stort sett like priser uten allt for store variasjoner.

 

Syke prisen da! Samme som jeg må betale for hellakering jo.. å det inkl lett rust reprasjon. damndamn

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du heldig som får en så billig lakkering. :)

 

De større verkstedene i området vi driver (møre og romsdal), ligger rundt 1000+- når det kommer til timepriser.

 

Vi som retter biler for forsikringsselskapene bruker DBS takseringsystem, noe som hjelper på å gi mindre variasjon mellom de forskjellige verkstedene.

Endret av Verksmestern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000kr for hellakkering av en golf stv. Usikker på pris jeg får på polo 3dr. Men blir ikke dyrere ihvertfall + på polo så tar jeg rusta selv å begynner fin pussinga selv. Da gjenstår det minst mulig retting å pussing for lakkerer. Så skal forhøre meg om pris hos han senere :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår