Gå til innhold

Trenger div praktiske opplysninger ang import av delebil fra tyskland

Ranger emnet


dal3bo

Anbefalte innlegg

Hei! Skal til og hente meg inn en bil fra tyskland som jeg egentlig bare skal ha motoren fra.

 

Tenker jeg skal flyve ned, for så og ha leiebil til og komme meg fra a til b der nede.

Når jeg har funnet ett eksemplar jeg vil ha, kjøper jeg bilen.. Hva er lurest? Cash?

Etter dette må jeg jo ha noen skilter og kjøre bilen til norge på.. Kvordan funker dette?

Så er det turen til norge. Hvilke ruter er billigest? Må ta i betrakning at denne bilen bruker en del suppe..

 

Andre tips/råd? :) Blir nåkk avreise innen ett par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører med de tyske skiltene til du kommer til grensa. Der leveres du de tyske skiltene, derfra er det prøveskilt som gjelder. Jeg hadde penger med som selgeren fikk i hånda hvertfall. Ikke betal noe som helst før du har sett bilen.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei betaler selfølgelig ingenting før jeg ser bilen.

Lurer nå på å kansje kjøpe en varebil og heller kjøpe bare motor fra en bruktbildele forhandler.

Noen tips om hvilke varebilen man kan gjøre god fortjeneste på å ta inn til norge for så og selge vidre?

Hvilke ruter fra tyskland til norge er mest lønnsomt, kielferga, danskebåten? eller bare kjøre hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører med de tyske skiltene til du kommer til grensa. Der leveres du de tyske skiltene, derfra er det prøveskilt som gjelder. Jeg hadde penger med som selgeren fikk i hånda hvertfall. Ikke betal noe som helst før du har sett bilen.

 

Ikke nødvendig, du kan bruke de tyske skiltene - men med norsk forsikring i 30 dager.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår