Gå til innhold

Bremser er rar etter driftetrening

Ranger emnet


ØrjanN

Anbefalte innlegg

Kjørte driftetrening nå på lørdag.. Bilen er en Toyota Soarer, og nå er det noe veldig rart. Jeg kan trykke inn bremsepedalen 3-4cm før den i det hele tatt begynner å bremse, og når den først begynner å bremse da så skal det bare LITT til så låser den/full bremsekraft... jeg merket underveis i kjøringen at jeg ikke trengte å bruke det hydrauliske brekket for å holde den i sladd, jeg kunne bare bruke bremsepedalen, og det gidde samme effekt som å brekke.. min bror som så på sa det så ut som jeg brekket mye. syntes også brekket fungerer dårlig og det er hardt, og låser bakhjulene dårlig...

Det var en som mente det kunne være fordi jeg har brekket og bremset samtidig, noe jeg har gjort endel ganger..

Noen som vet?

 

Til info så har jeg koblet det opp slik:

uttak nr.1 på bremsesylinderen går til et t-stykke og ut til fremhjul.

uttak nr.2 på bremsesylinderen går bak og inn til hydraulisk brekk, hvor det går rør ut fra brekket igjen og bak til t-stykke til bakhjulene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekk syntes jeg alltid har vært hardt og vanskelig å bruke, men bremsene fungerte. De grep med en gang jeg trykket på pedalen før (slik som en normal bremsepdal skal).. de ble dårligere underveis..

Bilen er nybygd og bremsevæske fyllte vi på for noen mnd siden.. men jeg syntes det var litt lite i beholderen da jeg sjekka i går..

 

 

sven410: ja brekket går skikkelig av ja.. skjønner ikke helt hva du mener der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ikke en reduksjonsventil mellom brekket og bremsene?

 

Har du kjørt bremsene varme?

 

Regner med det er skiver hele veien?

 

Noen andre symptomer enn lav pedal?

 

Siden du har svak bremsekraft foran, ville jeg nesten tro at glidepinner sitter eller bremseklosser som sitter fast, så det fjærer, du kan jo og slite klossene godt på en slik økt, så etterfylling av bremsevæske behøver ikke være unormalt.

 

Har du en trykkreduksjonsventil på bakbremsene? Stemmer størrelse på bremsesylindre(master og slave+brekk) overens?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke sett.. hva mener du med å kjøre bremsene varme?

Er skive både fremme og bak ja.. jeg prøvde å forske litt på det i går, etterfylte, byttet om på bak/frem på master sylinderen.. prøvde igjen, men det er fortsatt noe rart ute og går.. brekket kjennes ut som slik bremsepedalen burde vært.. den griper med en gang og man har den kraften som må til... bare at det er tungt for en arm å dra.. men jeg kan pumpe pedalen til den blir litt hard, så venter jeg litt, så må jeg trykke den inn 3-4 cm igjen før den tar.. skjønner ingenting. lufting neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke sett.. hva mener du med å kjøre bremsene varme?

Er skive både fremme og bak ja.. jeg prøvde å forske litt på det i går, etterfylte, byttet om på bak/frem på master sylinderen.. prøvde igjen, men det er fortsatt noe rart ute og går.. brekket kjennes ut som slik bremsepedalen burde vært.. den griper med en gang og man har den kraften som må til... bare at det er tungt for en arm å dra.. men jeg kan pumpe pedalen til den blir litt hard, så venter jeg litt, så må jeg trykke den inn 3-4 cm igjen før den tar.. skjønner ingenting. lufting neste?

 

Å kjøre bremsene varme betyr at du har brukt de mye og hardt slik at alt blir varmt! Ikke uvanlig å se i løpssammenheng at bremseskivene er helt rødglødende.

Sjekk om skivene har blitt misfarget /blå, og om klossene har fått en hard glatt overflate (glassert).

Stemmer dette så gir det svar på bremseproblemet da slike klosser vil ha lite bremseeffekt inntil du trykker hardt nok på pedalen - da låser de brått!

Volvo S60 tdi R design 2013 mod -SOLGT
Ford Mondeo AWD 2.0tdci 180hk -16 mod.

Vw Touran R -line 2.0TDI vare -10 mod
Ford Escort RS 2000 -76 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår