Gå til innhold
Bilforumet.no

Fredrik Dagsleth

Bruker
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fredrik Dagsleth

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 01/24/1964

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Ford / Vw

Contact Methods

  • Bosted
    Spikkestad
  1. Fredrik Dagsleth

    Bluetooth problem

    Mistet brått kontakt med telefonen under samtale, nå virker det som blåtann er fullstendig borte i spilleren. Dette er en RNS315 med innebygd handsfree/Bluetooth. Når jeg trykker "Phone" knappen blir den bare stående slik som på bildet her Noen som har vært borte i samme problem?
  2. Fredrik Dagsleth

    Orginal vw spiller

    Vil tro det er Plug & Play Jeg byttet fra RNS310 til RNS315 i min 2009 mod. trengte bare dab antenne. Den jeg tok ut ble satt i en Passat av eldre modell og passet rett inn.
  3. Fredrik Dagsleth

    Svinghjul skifte og DSG

    Tiltrekningsmomentet på svinghjulboltene - skal det være 60nm + 90 grader? 2.0 tdi 170hk og dsg kasse
  4. Fredrik Dagsleth

    Svinghjul skifte og DSG

    Har vel ingen mulighet til å kontrollere oljetemp uten Vagcom? eller er dette en av opplysningene en kan få ut via den "hemmelige" menyen i klimaanlegg? Kan en da kjøre kassa varm med bunnpluggen ute? Kun med den indre plastpluggen montert.
  5. Fredrik Dagsleth

    Svinghjul skifte og DSG

    Var ca. det jeg tenkte også. Masse prat om at olje må ha rett temperatur, tilkoble VAGCOM etc. - men er det ikke i grunn bare å sørge for at en tilbake fyller samme mengde olje som det tappes ut? Hvordan kommer en til silen?
  6. Fredrik Dagsleth

    Svinghjul skifte og DSG

    Skal bytte svinghjul på min Touran og siden det er tid for oljeskift på dsg kassa tenkte jeg det ville være smart å gjøre dette samtidig. Har sett på disse "How To" video hvordan skifte olje og filter men tenkte - er det noe annet og kanskje enklere å gjøre dette når gearkassa er ute av bilen? Noen med erfaringer her?
  7. Fredrik Dagsleth

    Knakkende drivknuter

    Ja i følge Autodoc er pris på bare drivknute ca 1/3 del av komplett drivaksel. Når ulyden oppstår ved stort svingutslag så regner jeg med det er ytre ledda som er slitene? De er vel like på både høyre og venstre side om jeg skjønner riktig? Har ikke så mye erfaring med å skru på framhjulstrekkere ...
  8. Fredrik Dagsleth

    Knakkende drivknuter

    Slitte drivknuter - er det noe poeng å bytte bare knuten eller er det like godt å montere nye drivaksler komplett?
  9. Fredrik Dagsleth

    Rustgaranti

    Se det - bra :-) så det går an å prøve reklamere
  10. Fredrik Dagsleth

    Rustgaranti

    Nei gidder ikke prøve :-/ Spørsmål var ment rent generellt
  11. Fredrik Dagsleth

    Vibrasjoner i motor

    Var det jeg mente også. Så da skal det jo ikke ha noe å si hvilket fabrikat man kjøper. Får nemlig mye rabatt av han som ikke visste bedre (gjennom jobb).
  12. Fredrik Dagsleth

    Rustgaranti

    Jeg vil tro at det i mange tifeller er lampa som forårsaker skade ved gnissing el. Så er selvsagt vedlikehold avgjørende for utvikling videre. For min del har bilen vært vasket jevnlig vinterstid den tid jeg har eid, var 3 år når jeg kjøpte. Behandlet den også med lanolin første året jeg hadde den.
  13. Fredrik Dagsleth

    Vibrasjoner i motor

    Ringte litt rundt og sjekka priser på svinghjul og da fikk jeg et spørsmål fra en selger som ville vite om det var Luk eller Sachs som satt i bilen. Han sa at det var avgjørende da clutch ikke passet om hverandre. Nå har aldri jeg hatt av en DSG kasse så vet ikke men trodde ikke det satt noe clutch direkte på svinghjul der?
  14. Fredrik Dagsleth

    Vibrasjoner i motor

    Har også tenkt på dyser men ville jeg ikke merke at bilen går dårligere da? Videre har jeg tenkt på hjul til dynamo/strammehjul da disse også blir utslitt men syntes ikke det burde gi så mye vibrasjoner. Vil ikke påstå at det er noe mer ulyder enn det alltid har vært - men klart - det kan skjule seg litt bak vibrasjons støy.
  15. Fredrik Dagsleth

    Rustgaranti

    Var vel det svaret jeg forventa VW generelt og Touran spesielt fra denne tiden har jo beviselig store problem med rust (selv om VW påstår noe annet). Selvsagt har det gått for langt når det er gravrust men å si konsekvent at det er ytre påkjenninger når det kommer rust i kanter som for eksempel rundt lykter blir for meg feil. Andre biler har ikke problem med dette. Møller er etter min mening en møkkabutik, har diskutert rustskader (og annet) med de på flere biler. har bare en nedlatende holdning til kunder og føler de ser på meg som om jeg var fra Mars ...
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.