remi88 Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Har problem med at kupelyset slår seg på og det viser at døro på høyre side bak er åpen. men denne er skikkelig lukket. Samt at alarmen går etter 2 minutt viss eg slår på sentrallåsen på bilen. Ser ein del snakker om mikrobrytere eller evt. brudd i ledningene mellom a stolpe og dør ? Er det noen med erfaringer på dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 (endret) Er mest sannsynlig mikrobryteren på låskassa. Det går an å skaffe egnet bryter (uriginalt) og reparere, eller kjøpe ny låskasse til ca 2000. Midlertidig reparasjon: klipp av ledningen til denne bryteren. Da vil bilen tro at døra alltid er lukket. Må av med dørtrekk m.m. for å komme til. Edit: Jeg har fiksa noen dører på Octavia, som beskrevet her: http://www.briskoda.net/forums/topic/126257-octavia-1-replacing-door-latch-microswitch/ Microbrytere på Ebay: http://www.ebay.de/dsc/i.html?_nkw=vw+microswitch&_sacat=0&_odkw=DK-1-G-UL-A0&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313&LH_TitleDesc=1 Også må du ha 2.5mm festesruer, og en Dremmel for å tilpasse monteringshull. -- Endret Juli 10, 2012 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remi88 Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 okey :) fant ut idag at når eg lokker dørene på bilen og sitter inni så blinker kupelyset og det kommer en summe og en slags knitre lyd som om det er noe elektidks som jobber hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 Kanskje fuktskader ved koblingene på komfortenheten. Tror den sitter under/foran mattene ved førerens venstre fot. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remi88 Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 okey, kan være.. for har hatt vannlekasje inn i bilen i vinter.. rant inn torpedoveggen på passasjersiden.. får få opp mattene en dag då og sjå. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg