Gå til innhold

Audi 100 2.3E tungstartet og fusker på varm motor

Ranger emnet


joakimlt

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med min kjære Audi 100 C4... Når den er kald starter den med en gang og går som ei klokke, men når den er varm så er den tungstartet og jeg får ettertenning hver gang jeg girer eller slipper gassen.

 

Tenkte det var lamdaen som var gåen, men så hørte jeg noen rykter her på forumet om at det er en egen tempføler for hjernen, som da kanskje er gåen, og derfor gir den for mye bensin når den er varm? Kan dette stemme?

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt skummel fusking på min kjære Audi 100 2.3 AAR C4 i stad.. har kjørt et godt stykke i dag i øs pøs regnvær uten problemer, men når jeg skulle ut fra byen og ut på akselerasjonsfeltet virket det nesten som at den kuttet tenninga i 2-3 sekunder før den plutselig gikk igjen. den gikk smertefritt helt til jeg skulle kjøre av E16 igjen, da var det samme symptomet.. Det kom også igjen når jeg skulle ta av i et helt vanlig kryss, når jeg akselererte så kuttet den plutselig, så hørtes det ut som at den bare gikk på noen få sylindre, før den etter rundt 2 sekunder kom seg igjen.

 

Noen som har vært borti dette, eller har en anelse om hva det kan være? Kan også nevne at noe av det samme skjer når jeg starter den med varm motor, så går den ugjevnt på tomgang, og hvis jeg gir gass går den bare opp til rundt 2k rpm. Det er også en del små ettertenninger hver gang jeg girer eller slipper gassen ;)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne ha noe med de symtomene jeg har å gjøre? kan jeg gjøre noe for å koble meg utenom føleren, så hjernen trur den er varm hele tiden å se om det hjelper?

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren går bra når den er kald, men når den er varm så kutter den på noen sylindre 5-10 sek. etter oppstart... Har byttet plugger og bensinfilter og skjekket at pluggledningene har god kontakt, + at jeg prøvde en tur med bankesensoren frakoblet, det virket egentlig som at det bare gjorde problemet større :( har også ohmet temp. sensoren til hjernen, og den fungerer ;)

 

Noen ideer? :)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår