Gå til innhold

Mastersylinder lekker!!


kriols22

Anbefalte innlegg

Det lekker bremsevæsker fra mastersylinderen (som sitter ved clutchpedalen)

Plastikkstrømpa på sylinderen er fullt med bremsevæske og når jeg trykker på plastikkstrømpa så kommer det mer bremsevæske.

 

Det er ikkje mer et halv år siden jeg skiftet sylinderen. Mastersylinderen er vell øydelagt og må skiftes? Kan det være no som forårsaker at sylinderen blir øydelagt? Er det noen som har erfart samme problemet?

 

Kan mastersylinderen bli øydelagt om jeg ikkje har luftet gått nok?

 

(Dette var for et halv år siden)

Det jeg gjorde var å tømme bremsebeholderen ved å pumpe ut bremsevæska.

Så byttet jeg mastersylinderen.

Fylte bremsebeholderen med ny bremsevæske.

Ventet med å ha på toppa på bremsebeholderen. Så lufta jeg systemet ved å pumpe med clutch pedalen til den føltes normal ut.

Så hadde jeg på toppa på bremsebeholderen.

Endret av kriols22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags merke er den sylinderen som sitter der nåda? Ville ha reklamert på den om du har kvitering da den skal holde mye lenger. Ofte så er det en del du aldri skifter på bilen. Er ikke noe galt med prosedyren på luftinga di. Regner med du skrudde opp lufteskruen og ikke bare pumpa på pedalen?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje lyst å fikse denne mastersylinderen sjøl. Det var et lite helvete sist.

Men når det lekker hver gang jeg trykker inn clutchen, så renner det ut bremsevæske. Da er det litt problem å få den på verksted.

Bremse og clutchen er i samme system, så da er det fare for at bremsene også ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaket på bremsevæsketanken til clutchsystemet sitter høyere på tanken dermed så er det alltid igjen nok bremsevæske til bremsene. Høres rart ut at du bare kunne bruke pedalen også var det trykk der igjen. Sitter lufteskrue i forbindelse med utløserlageret. Om det er problematisk og få den på verksted så kan jo alltid få den tauet med kranbil.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår