volvo242TIC Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Geir A Det er jo det som er den vanligste fremangsmåten. Løsne demperen i topp, krengningsstaget og feste for bremseslange så bare å vippe ut. Enklest og raskest. når jeg bytter fjører påmin løsner jeg bare muttern på toppen :D bør ikke ta av noe mer,pga. 23cm høye fjører :D helt topp :D slipper å lufte bremser osv...:cool: Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by volvo242TIC når jeg bytter fjører påmin løsner jeg bare muttern på toppen :D bør ikke ta av noe mer,pga. 23cm høye fjører :D helt topp :D slipper å lufte bremser osv...:cool: Slangen blir i korteste laget om en har orginale fjører. Dessuten trenger en ikke å lufte bremsene om løsner feste på braketten som sitter på innerskjermen til bremseslangen. Hvordan klare du å bikke ut fjærbeinet uten å løsne krengningsstaget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 det er klart at du kan løsne braketten...poenget mitt var at jeg har så korte fjører at nå jeg løsner muttern på tårnet, dytter mepern i bunn (olje framme) kna jeg bare løfte av fjøra...så beinet henger i brua...tou see? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Og poengent mitt er hva du må gjør når du skal gjøre det på en bil med orginale fjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 funker vel å bare skru av toppen bikke litt til siden og ta ut. ellers blir det å ta av skruene som fester fjørbeinet og vippe den litt mere Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 prøv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 tja.. trenger ikke nå :) får vente til jeg får peng :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by DaButcher Om du skal senke bilen med senkefjærer, "må" du ha gassdempere. Stemmer dette? Har bestilt dempere nå, men jeg bestillte olje... Hva er forskjellen, burde jeg kjøpe gas i stedetfor? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 kjappere reaksjon Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by Breisladdern Stemmer dette? Har bestilt dempere nå, men jeg bestillte olje... Hva er forskjellen, burde jeg kjøpe gas i stedetfor? det funker selvfølgelig best med gass...jeg har olje framme på min, og gass bak,men bilen er så lav at det er gocart likevel :D så slipp den ned så er det ikke noe prob :D blir bare ræva på humpete vei:eek: så ja du burde kjøpt gas;) Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 hvordan er egentlig bilen å kjøre når den er senka 40-45mm elsn..med 17" 215/50 ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Jeg vil ha en bil som er behagelig å kjøre samt at den ikke krenger så svin-mye når man leker seg på banen, jeg har jo org stag bake, men bilen krenger endel allikevel... jeg tror jeg må satse på krengningshemmer (R-stort kansje??) jeg må ha luft- demperene bake pga ellers går dekkene i hjulbuen... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 er det noen som har så gjerne si ifra...:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 kan man få sterkere stabstag enn org til volvo som ikke er r-sport?? hva er da forskjellen på r-sport og andre "sports - stag" Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Vomaz kan man få sterkere stabstag enn org til volvo som ikke er r-sport?? hva er da forskjellen på r-sport og andre "sports - stag" Du kan få 25/25mm stag fra IPDusa: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1535&NodeID=4908&RootID=629 videre har du gøye stag som: gt-stag: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=369&NodeID=1158&RootID=629 justerbart panhardstag: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1607&NodeID=5111&RootID=629 øvre- og nedre- fjærbein-stag: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=344&NodeID=1160&RootID=629 I tillegg, har de noen nedre stag, men de er så enkelt utført at du kan lage de selv av to rør: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=169&NodeID=1159&RootID=629 de siste stagene er bare to rør som er flatklemt i enden og har to hull.. GT-stag er ikke like enkelt å lage selv. GT-Stag koster 400kr hos volvo, visstnok. volvo 242 GT hadde vel 23/25mm stabstag(?), men ejg tror ikke noen 240'er kom med 25mm stag fremme. uansett ville nok de stagene kostet mer brukt, enn det koster å importere nye stag fra ipdusa. stabstagene til ipdusa har med polyurethane foringer til frontstaget (blåe foringer, samme som superflex). stabstag og slikt er meget enkelt å bytte. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.