msmanson Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Har nettopp kjøpt meg en Audi a6 95 mod, og oppdaga plutselig at jeg ikke har fulltlys, hverken på høyre eller venstre side. Har selvfølgelig sjekka sikringene og at pærene er hele, men der stopper også mine kunnskaper. Er det noen som har noe forslag til hva som kan være galt eller hva jeg kan sjekke? Alt annet av lys er i orden forøvrig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Lysbryteren på denne bilen er ett problem så kan hende det ligger der, men skjekk om det er strøm på den ene siden av sikringen i sikringsholderen, er det strøm der så er neste å skjekke relèt. Tipper det er relèt :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msmanson Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Lysbryteren på denne bilen er ett problem så kan hende det ligger der, men skjekk om det er strøm på den ene siden av sikringen i sikringsholderen, er det strøm der så er neste å skjekke relèt. Tipper det er relèt :) Tusen takk for svar. Glemte å nevne at det lyser i lampa for fjernlys i bilen når jeg slår det på uten at jeg vet om det er relevant, men jeg ville tro at bryteren er i orden da kanskje? Har forsøkt å sjekke relèt, men jeg kan igrunn ikke finne det noe sted :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 (endret) Ja, da er brytern ok, så da er det relèt som tuller, jeg vet dessverre ikke hvor dette relèt sitter, men skal være mulig å finne det ved å titte under lokk til relèbok, instruksjonsbok etc. EDIT: Fungerer lys-hornet? Altså hvis du drar spaken mot deg, lyser det da? Endret Juni 30, 2012 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msmanson Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Ja, da er brytern ok, så da er det relèt som tuller, jeg vet dessverre ikke hvor dette relèt sitter, men skal være mulig å finne det ved å titte under lokk til relèbok, instruksjonsbok etc. EDIT: Fungerer lys-hornet? Altså hvis du drar spaken mot deg, lyser det da? Nei det lyser ikke da heller. Det vil si, i lampa inne i bilen lyser det, men ikke selve lysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2012 (endret) Trodde det var kun nærlyset som gikk via relé på A6 C4 og fjernlysene direkte (på de med automatisk kjørelys). Sjekk sikringene og mål pærene - igjen. Mål også om du får spenning ut i pluggen til pærene (på fjernlys). Endret Juli 1, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2012 Ingen umulighet det Quattro, kan godt hende jeg har rota. Men hvis det er tilfelle så fungerer fremdeles hendelen/brytern så lenge det lyser i lampa i instrumentpanelet. Hvis det er tilfellet at det ikke er relè, så forsvinner nok strømmen i en konektor på vei ut til lykta som det er dårlig kontakt i. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg