Gå til innhold

"Kjøp av Audi A4 TDI 2000 modell"

Ranger emnet


gambler

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har egentlig ikke så veldig mye peiling på biler. Jeg vurderer å kjøpe en Audi A4 TDI stasjonsvogn. Bilen har gått relativt langt ( 293 000 km) Aller servicer er fulgt og reg.reima ble byttet på 261 000. Hva bør jeg se etter?

Hvor mye bør jeg betale for den?

 

Bilen skal brukes til langkjøring, det vil si 12-13 mil til dagen, 195 dager i året.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35179978

 

 

Vennlig hilsen gambler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Forstillinga bør sjekkes. Rust på forskjermene.

 

Jeg solgte en Audi A4, 2001 mod. Sort stasjonsvogn. Jeg fikk 58 tusen for min. Den satt det en 1.9TDI, 115hk chippet til 150. Så den prisen er ikke så ille egentlig. Veldig pen var den å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har prøvekjørt den en gang. La ikke merke til ulyder og det var ingen synlig rust. Hvordan sjekker jeg forstillinga? (idiotisk spm fra meg) Peiling på om det er noen problemer i forhold til turboen på disse modellene? Hvor langt kan egentlig denne bilen kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Enkel måte å sjekke forstillinga er å kjøre på ujevn vei, grusvei, eller over jernbane overganger om du har noe av det i nærheten. Da hørte jeg det godt på audien min.

 

Noen sliter med turboen ja, men hvordan du skal få sjekket det er jeg usikker på. Men om bilen går greit, og jevnt drag skal det ikke være noe problem. Bare husk at turboen må kjøle seg ned før du skrur av bilen da du har kjørt litt hardt. La bilen stå på tomgang litt.

 

Disse bilen kan gå langt de. Han som kjøpte min sa til meg at de bilene ergode for 500.000km, men det kommer nok helt ann på sjåføren, og servicen bilen får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Nok en gang, takk for svar. Bilen skal forøvrig eu-godkj. innen september. Jeg har selvfølgelig sagt at det ikke er aktuelt å kjøpe bilen før den er sjekket av et verksted. Har jeg evt. noe å gå på i forhold til pris? ( Veeeeeeldig usikker på om jeg skal slå til. Bilen ser veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det ikke noe problem med pumpene på disse bilene.

Men de har en begrenset levetid som alle andre mekanisk / elektriske deler på en bil.

Ser at på mekonomen så har dem to forskjellige pumper der prisen på den første var ganske stiv, 16000kr.

Ville ringt til Møller og spurt ut ang dette for og være helt sikker.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår