glennisn Skrevet Juni 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 (endret) Hei, eg og ein kompis plages litt med bilen hans, bilen hans blir varm, når me kjøre i oppoverbakker. og under sein kjøring i byer og slikt. radiator vifta starter som den skal, som sagt i oppoverbakker og sein kjøring, me har bytta vannpumpe, og det er heller ikke tengn på att toppakning er gåen, termostaten er fjernet, har spylt gjennom kjølesystemet på bilen samt radiator, og lurer veldig på ka dette kan være, noen som vet? er det og normalt att kjølevifta ikkje starte før 103grader? Takker for svar :) Endret Juni 7, 2012 av glennisn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Fjerna thermostat, og likevel går den varm??? Eller var den fjerna bare for spyling ?? Prøvd å bytte thermostat?? Prøvd en annen radiator?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 Hm. Det kan hende at det er luft i systemet. Når kjølesystemet ble spylt, ble det jo tømt for kjølevæske. For å få ut luften, bør en ha radiatorlokket av (lokket av på "reservetanken") og kjøre motoren til den er varm (driftstemperatur). Da vil en få ut luften. Jeg har akkurat identisk bil som kammeraten til trådstarter. Jeg opplever at motoren blir veldig varm ved kjøring på lav hastighet og ved hard kjøring i motbakke. Har vært inne på tanken om å montere en kaldere termostat som åpner tidligere. Dessuten har jeg vært inne på tanken om å ha en viftetermostat som starter viften på en lavere temperatur enn det gjør nå. Har også vært inne på tanken om å ha en manuell overstyring som gjør at jeg kan slå på viften manuelt ved kjøring på lav hastighet for å sikre kjøling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg