sony Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 har en sub med 2 stk 10" rf PUNSH hx2, kassa er ikke askilt eller forsterket. men det som er problemet er at når jeg spiller litt høyt begynner lyden fra suben å bli "gromsete" bassen blir ikke no fin lyd i. hva kan dette skyldes??? kjører en BD1001 i en ohm så de får nok power (ca 1500W) Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeeJayX Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Høres ut som kassa di ikke holder tilstrekkelig tett synes jeg da.. Men nå skal ikke jeg påstå at det er akkurat det.. Men hvis du sprayer ned kassa med litt såpevann ( vann med mye salo ) og sper på litt volum så begynner det og boble godt hvis ikke den er tett nok i skjøtene.. Et lite tips jeg har lært meg for og få skikkeligt tette kasser er og bestille kassa du skal bygge ferdig skjært til hos byggevare handleren og få han til og frèse inn spor der hvor du skjøter sammen delene, samtidig som man selvfølgelig må dempe kassen innvendig med en type matter som også holder godt tett.. Med hilsen DeeJayX Siter If i want to drive a Mercedes, I call a Taxi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Du har nok strøm til forsterkeren da? Sikkelige jordingspunkter, kondensator, bra batter og tilstrekkelig kvadrat på strømkabelen? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 har kanskje litt dårlig strøm forbinnelse enda, men jeg har 1farad's kondis. men skal legge opp til 50mm2 nå og optima bateri. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Enig med det nissan s13 sier her... Første pri bør være å sørge for at 1001BD'n får nok strøm...ikke uvanlig at folk sprenger både forsterkere/subber/spillere (linjeutganger) pga for dårlig strømtilførsel/kjip jording... @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by @lpher Enig med det nissan s13 sier her... Første pri bør være å sørge for at 1001BD'n får nok strøm...ikke uvanlig at folk sprenger både forsterkere/subber/spillere (linjeutganger) pga for dårlig strømtilførsel/kjip jording... @lpher Amen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 må bare få kommet meg opp av stole og få lakt opp de kablene da. :rolleyes: men hvor er det best å feste godsforbinelsen da?? Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Kortest mulig... Men en kabelsko som er klemt skikkelig på. Skrudd fast i et blankslipt punkt, slik at det blir mest mulig metallisk kontakt. Kan godt være et sikkerhetsbeltefeste... Samme gjelder i andre enden... Husk jordforbindelsen fra batteriet til chassis er en del av kretsen. Ta gjerne litt kopaslip mellom chassis og kabelsko, så slipper du korrosjon. Gode skjøter og koblingspunkter er alfa og omega. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 har tengt å lådde kabelskoa etter jeg har klemt de. men er det ikke en fordel å butte ut generator kabelen med tilsvarende kabeltykkelse som til anleget?? og godse generatoren litt bedre (ekstra kabel) Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Joda... Det er lurt å bytte ut dem også. Men om du har god klem på kabelskoa, med skikkelig kabelskotang, er det ingen vits i å lodde. Tykk ledning er et sant helvete å lodde. Det blir varmt lenge... Isolasjonen på ledningen går lett føyka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 ok da skal jeg prøve det. og det er jo bare å måle speningsfall over forsterkeren. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by DeeJayX Men hvis du sprayer ned kassa med litt såpevann ( vann med mye salo ) og sper på litt volum så begynner det og boble godt hvis ikke den er tett nok i skjøtene.. Ikke redd for å få litt fukt i kassa eller? :D MDF suger til seg vann som bare pokker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by mfafa Ikke redd for å få litt fukt i kassa eller? :D MDF suger til seg vann som bare pokker. prime kassa innvendig og utvendig med polyester så blir den max tett og tåler og få spraya på såpevann. uansett, min kasse skal jeg trykkteste på jobb når den er ferdig. borer et lite hull som jeg fester en vakumslange inn, også lytter jeg rundt kassafor og teste om den er tett, med en ultrasonisk lytteapparat som finner de minste lekasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg