Gå til innhold

Koble bilstereo i gammel bil

Ranger emnet


svefol

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fått hånden på en '74 Austin Allegro, som trenger litt lyd. Derfor har jeg anskaffet en spiller som skal monteres. Denne blir hengende under dashbordet, da jeg ikke våger å skjære interiøret (sikkert bare helt utrolig mye rot som ligger bak plasten allikevel).

 

Jeg har følgende plan, som jeg gjerne vil ha tilbakemelding på. Jeg kjører både rød og gul kabel fra pluss på batteriet, og en sort en til jording. Vil jeg da både beholde minnet i spilleren, samt ha batteri dagen til dagen etter?

 

Ennvidere har jeg planlagt å sette en bryter på begge kablene, for å kunne skru de helt av dersom bilen krever strømmen selv vinterstid :lol:

 

Jeg vil gjerne ha sikringer på ledningene. Hvilken ampere skal den være på?

 

Mottar gjerne innspill. Hele planen er utklekket ved å lese her!

 

Beste hilsen Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sverre og velkommen på Bilforumet :)

Om du kopler både rød og gul direkte til batteri så vil spilleren beholde minnet, du må bare huske å slå spilleren av selv før du forlater bilen. Når spilleren er avslått bruker den så minimalt med strøm at det er ikke nødvendig å montere inn bryter på dette, men det skader selvsagt ikke å ha en bryter her ;)

Sikringen skal på ledningen ca 10-20 cm fra plusspolen på batteriet, 15A burde duge bra.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner ut at du skal ha en bryter på dette, så monterer du den på den røde kabelen, og bare den, så slipper du å miste det som er lagret for hver gang du skrur av med bryteren. Du kan med fordel legge opp en litt tykkere kabel til den gule også, så får du utnyttet effekten i spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår