svefol Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Hei, jeg har nettopp fått hånden på en '74 Austin Allegro, som trenger litt lyd. Derfor har jeg anskaffet en spiller som skal monteres. Denne blir hengende under dashbordet, da jeg ikke våger å skjære interiøret (sikkert bare helt utrolig mye rot som ligger bak plasten allikevel). Jeg har følgende plan, som jeg gjerne vil ha tilbakemelding på. Jeg kjører både rød og gul kabel fra pluss på batteriet, og en sort en til jording. Vil jeg da både beholde minnet i spilleren, samt ha batteri dagen til dagen etter? Ennvidere har jeg planlagt å sette en bryter på begge kablene, for å kunne skru de helt av dersom bilen krever strømmen selv vinterstid :lol: Jeg vil gjerne ha sikringer på ledningene. Hvilken ampere skal den være på? Mottar gjerne innspill. Hele planen er utklekket ved å lese her! Beste hilsen Sverre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Hei Sverre og velkommen på Bilforumet :) Om du kopler både rød og gul direkte til batteri så vil spilleren beholde minnet, du må bare huske å slå spilleren av selv før du forlater bilen. Når spilleren er avslått bruker den så minimalt med strøm at det er ikke nødvendig å montere inn bryter på dette, men det skader selvsagt ikke å ha en bryter her ;) Sikringen skal på ledningen ca 10-20 cm fra plusspolen på batteriet, 15A burde duge bra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Hvis du finner ut at du skal ha en bryter på dette, så monterer du den på den røde kabelen, og bare den, så slipper du å miste det som er lagret for hver gang du skrur av med bryteren. Du kan med fordel legge opp en litt tykkere kabel til den gule også, så får du utnyttet effekten i spilleren ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svefol Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Hallo cossiemk1 og Quattro73 - tusen takk for flotte tilbakemeldinger. Det er bare å glede seg til en godværsdag med skrujernet! TAKKTAKK. Sverre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg