Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i sidemontert fangerlys

Ranger emnet


Robin1994

Anbefalte innlegg

Du kan kjøpe type universal, slike der du kun borrer hull til pæreholder og evt. festeskruer.

Tror ikke det er lov å ha konstant lysende orange lys.

 

Men, hvorfor ser man da konstant volvoer og golf V'er med oransje lys? :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. Har lest (og erfart) at oransje lys kun skal brukes til retningsvisning og dermed ikke skal lyse hele tiden. I USA derimot, der lyser alle retningslys konstant på noen biler, for så å blinke ved betjening. Min USA-importerte Honda CBR ble ikke godkjent på BT ved import fordi blinklysene foran lyste konstant når de ikke blinket... Samme kan det være, montér oransje sidelys :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett mange kjøre rundt med slike oransje lys som man kjøper på biltema eller torshov. må vel være lovli da vel :S

 

vil helst ha original og vet det kun er på biler ifra USA som har slikt. får lete litt videre, finner jeg ikke så dropper jeg det :(

 

men om noen andre finner det så hadde det vert flott om dere kunne sagt ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min har en Volvo 850, han har bytta til USA blinklys, den lille lykta som sitter ved siden av hovedlykta på utsiden. Disse vet jeg ikke om er lovlige i Norge. Han fikk ikke godkjent bilen med de hvertfall... Men hvorfor vet jeg ikke, skal ikke si at det er ulovlig men de sier vel ikke det uten grunn på EU. Det er jo bare markeringslys.

 

Så, det er jo mulig at de Golf V'ene og Volvoer du har sett ikke er lovlige. Rett meg noen om jeg tar feil!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oransje sidemarkeringslys har vel blitt lov på personbiler også som følge av noe EU-bæsj(endelig noe fornuftig fra EU).

 

Men du skal være klar over at mest sannsynlig er noen krav til plassering.

 

Volvo V/S40 har jo hatt dette orginalt siden de kom.

 

Det er ikke alt som blir godkjent på PKK som er lovlig/godkjent, ingen automatikk i det.

 

Hvitt framover, gul-oransj til siden og rødt bakover, oransje lys framover er ulovlig og da utgår lysende blinklys på en MC

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. Har lest (og erfart) at oransje lys kun skal brukes til retningsvisning og dermed ikke skal lyse hele tiden. I USA derimot, der lyser alle retningslys konstant på noen biler, for så å blinke ved betjening. Min USA-importerte Honda CBR ble ikke godkjent på BT ved import fordi blinklysene foran lyste konstant når de ikke blinket... Samme kan det være, montér oransje sidelys :)

 

Nye bmw'er har også orange sidemarkeringslys. Tror kravet er at du ikke skal kunne se det orange lyset i fronten på bilen men kun på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har snakket med læreren min på skolen idag og han sa at det sku ikke være ulovlig pga det er mange biler som har det originalt ifra fabrikk så lenge dem er på siden så skal det være lovlig. :)

 

så nå har jeg bestemt meg at dette ska kjøpes inn :p men må fortsatt finne en original USA framfanger til golf 3 eller vento/jetta ;) så hadde vert flott om noen hadde kunne hjulpet meg med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår