Gå til innhold

ombygging av opel kadett c

Ranger emnet


opel kadett c 2,4

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 16år. Planen er å bygge om kadetten

 

Jeg skal ha 2,4l motor eller c20xe.

Jeg har to 1,2l kadetter en dele bil og en jeg skal fikse.

 

Jeg har sveisa litt rust dette er den jeg skal fikkse.

jeg skal bygge den om og få den godkjent.

 

[ATTACH]30986[/ATTACH]

 

[ATTACH]30987[/ATTACH]

 

[ATTACH]30988[/ATTACH]

 

[ATTACH]30989[/ATTACH]

 

Dele bilen.

[ATTACH]30990[/ATTACH]

Endret av opel kadett c 2,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såg ut som ett okå prosjekt..

 

du trenger:

 

Papir fra gm/opel norge av dokumentasjon på bremser fra 1.6/2.0-2.2 av spesifikasjoner dei er på 1.6/2.0L (125hk) 2.2rekord bremser (150hk)

Papir på max dreiemoment for kadett c som er 230nm

1600 understell

 

stapp i en 2.4cih om du får tak i ,bunnpanne fra Cih 1.6-2.0/samt motorfester,girkasse 4trins eller 5trins getrag240 med cih hus. lettest med 5 trins i 1200tunell.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, det kan vell få tak i av 2.4 deler som har rådebank rundt om i landet sikkert, priser er vell fra 3000 og oppover ,men spørst vell litt på tilstanden også, har 2.2 skjølv men vil ha 2.4 pga litt meir moment og effekt.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motorfester kan du bruke fra 2.0 cih, har flere sett, kan selge det eine vist du vil.. eller lage skjølv, men på ene motorfestet må du shimse ut 1cm eller ka det var for å få ca lik lengde som det lengste festet, og du kan bruke forsterka volvo240 motorputer (høyre side) vist du ikkje finner noke anna, har ett sett med brukte motorfester også, har stått på cih med 2.0 motorfester i kadett c før,

 

1600 deler er dyrt og sjeldent, 5000,- for ei forstilling er som regel normal pris.. om den er sandblåst er det jo fint..lakkere og stappe i polyforinger feks, er den komplett eller er det bare travers? vær vertfall sikker på at det er 1600 forstilling du kjøper,om den er komplett,sandblåst og uten foringer er det bare å slå til med en gang... bakaksling kan du til nød bruke ascona/manta A eller volvo 240 men må flytte over alle fester osv... og custom mellomaksling. radiator kan du bruke fra en ascona/rekord eller volvo 240 + tank. men med 240 radiator må du kutte vekk heile 1200 radiatorfestet... eller korte inn bare om du skal bruke fra ascona/rekord.

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår