Remi Sørensen Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Jeg har en a6 2,5tdi (femmeren) hvor den gule "motorfeil-lampen" ofte blinker når jeg skal starte opp bilen. Som regel rekker det å vente litt eller vri nøkkelen frem og tilbake noen ganger så forsvinner lyset og bilen starter og går som den skal. Forsøker jeg å starte mens lampen blinker så stopper motoren etter et sekund igjen. Er det noen som har teorier eller gode forslag så blir jeg veldig glad! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Høres ut som startsperreproblemer, evt feil på lesespolen rundt tenningslåsen Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Sørensen Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Høres ut som startsperreproblemer, evt feil på lesespolen rundt tenningslåsen Nå høres jeg vel ut som en biltyv, men er det noen enkel måte å koble seg utenom den startsperren for å teste? Evt en sikker måte å finne ut av det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Prøv å hør med en ww forhandler .De har sikkert et godt råd . Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Sørensen Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Var på Albjerk auto i Drammen, men de hadde ikke tid til å lese av feilkoder engang før uti august (kødder ikke!)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Prøvd med en annen (original) nøkkel? http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/280691-bilen-dor-ut-med-engang-jeg-starter-den-hva-feil.html#post2839809 Er helt sikkert noen i ditt nærområde som har VAG-COM e.l. som kan ta diagnose for deg, sikkert til en meget lavere pris enn Albjerk ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Sørensen Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Reservenøkkel har jeg ikke :( Må jeg til merkeforhandler for å få en ny? Og om noen leser dette og har sånn diagnosedings, blir jeg VELDIG happy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut1 Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Hadde samme problem med startsperre på min A6 i 2009. Fikk da prisoverslag på ca 7000 kr hos Møller for å bytte lesespole og styreenhet for startsperre, som mest sannsynlig hadde løst problemet. Etter hva jeg forsto så fikk en kun "svakt signal" ved diagnose, som kunne være dårlig kontakt, lesespole eller styreenhet. Jeg startet da med det billigste som var å bytte kabelsko til lesespole og styreenhet. Hadde etter dette ingen problem med startsperre i ca et år. Startsperre slår inn en sjelden gang, men vrir noen få ganger på nøkkelen så fungerer det. Da problemene var verst prøvd jeg alle nøklene til bilen, enten så fungerte det med alle eller ingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg