Gå til innhold

garanti fra forhandler?

Ranger emnet


cigaro

Anbefalte innlegg

Var for 2 måneder siden å prøvekjørte en Lexus is 200.

Bilen ville jeg ha, virket tight å fin, ingen ulyder under prøvekjøring.

Det tok 2 måneder fra jeg skrev under kontrakten - til bilen ble min, det var endel tull med papirene..

MEN, på første tur hjem fra bilforhandleren, hører jeg "ulelyd" fra girkassa. Lyden er der i alle gir, mest tydelig i 3 og 4 gir.

Jeg dro til et toyota/lexus verksted, fikk mekaniker til å prøvekjøre bil sammen med meg, og han konstanterte med ad lagrene i girkassa er gåen/utslitt å må byttes.

Jeg venter nå på prisoverslag på overhaling av girkasse fra Toyota.

I kontrakten står det ingen ting om girkassa, bilen " selges som den er ".

MEN, jeg har 3mnd garanti på motor og drivverk fra forhandleren som solgte meg bilen.

Har jeg da grunnlag nok for å overhaling av girkassen på deres regning?

Er bare 2 dager siden jeg kjøpte bilen, så kan jo alltids heve kjøpet..

 

 

Takker for svar! :)

Endret av cigaro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassa går vel fort under kategorien Motor og Drivverk, så ta en samtale med dem hvor du legger frem kontrakten med informasjonen om garantien.

Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt

Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil

VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt)

Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for genial link!! :)

 

EN ting til: I kontrakten står det: " Det gis 3mnd garanti på motor og gearboks havari ved eget verksted."

Girkassa har ikke havarert, den lager ulyd, men den kommer ikke til å havarere med det første.

Har jeg fremdeles garantien å gå på?

Har jo angrerett, men har ikke lyst til å sende fra meg bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger dekker ikke overhaling av kasse, da han mener dette er "vanlig" slitasje - kassa kan ryke imorgen, kassa kan ryke om 5 år..

Så jeg har valget om å ha bilen som den er, eller så tilbydde selger seg å heve kjøpet, for så å selge bilen på ny og informere framtidig kunde at det er ulyd i kasse.

Sitter litt i tenkeboksen nå, om jeg skal heve kjøp eller ikke.

Bilen er jævla god å kjøre, fin å se på, men 21000 er mye å spytte ut i overhaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår