Jorgen Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Hei har akkurat hatt motorhavari på bilen, og har funnet en delebil på Toten Bilopphuggeri med den motoren jeg trenger. Da lurer jeg bare på: Når jeg kjøper motoren, hva bør jeg da gjøre før jeg putter den i egen bil? regreim osv er vel enklest og bytte med en gang, motoren har gått 299k km, så vet ikke helt om jeg stoler på hva selger sier om standen. Noen som vet hvor enkelt det er og foreta motorbyttet selv? har alt av ledninger osv liggendes, siden jeg har demontert motoren som tok kvelden. jeg har ikke all verden verktøy, men trenger kanskje en sånn løftegreie til å henge motoren i for og få den nedi. Eventuelt steder eller noen her som vil ta seg av dette billig. mvh Jørgen Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl K Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Heisan. Bytte motor ja... Det er jo greit å bytte reg.reima da du først har den ute, men da du har den av er det jo llike greit å bytte det du kan av pakninger og simringene også. Da den har gått 299k er den vel ikke like tett og fin som ny... Kanskje sjekke vannpumpa om den er helt ok også. Da det gjelder å få motoren i bilen, er mye gjort med et tre,talje og tau, men det er kanskje dårlig med det... Uansett, lykke til. Jarl K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 hvis motoren du kjøper ikke er demontert enda så be om en komptest. motoren setter du i selv relativt enkelt. har du kraftige bjelker i taket der du mekker kan det holde med en kjettingtalje for å sette i motoren. Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Kjøpe en brukt motor som har gått ca.300 000... Da ville jeg garantert hatt en komp.test som nevnt før.. og fått den MEGET billig.. eventuelt kan du jo ta deler av den og fikse din motor? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Det må da gå ann å få tak i en annen motor som ikke har gått "plikten" sin.. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Hva skjedde med gamle motoren da? Ville det ikke være bedre å overhale denne, så får du en motor som er god som ny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 rådebank Det er snakk om hva jeg har råd til, jeg jeg MÅ ha bil, men komp-test, er det noe bilopphøggeriene får ordna enkelt eller? Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 De fleste høggere gjør det ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 tør jeg spørre hvor mye du betalte for CA18ET'en, Jørgen? :) du kan jo også sjekke over oljeslangen til turboen.. tror den har det samme problemet som på s13 sin CA18DET der det kokser seg litt til etterhvert... Vil jo ikke slite ut turbo heller, det er DYRT! Believe me. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 du kan vell også sjekke turboen hvis den er med. Skal vell være litt slarke axialt, men ikke horisontalt eller vertikalt. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by Hawkon tør jeg spørre hvor mye du betalte for CA18ET'en, Jørgen? :) du kan jo også sjekke over oljeslangen til turboen.. tror den har det samme problemet som på s13 sin CA18DET der det kokser seg litt til etterhvert... Vil jo ikke slite ut turbo heller, det er DYRT! Believe me. har ikke kjøpt enda, men går ting etter planen kjøper jeg på Fredag. Pris er jeg ikke sikker på enda, har ikke vært og sett på den. Drar oppover i morgen tror jeg for å ta en titt på tilstand osv. Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg