Johansen94 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Hei, ble en lykkelig eier av en 1991 Audi 80 2.0E her for en ukes tid siden :-) bilen har forsåvit et par feil som må fikses/rettes som alle gammle biler har ;-) feilen som engster meg mest er at bensinrørene har begynt å ruste, og ikke rent lite heller. Skal evt. prøve å pusse de ned, men hvis det ikke går ann må jeg prøve å skaffe nye. Så det jeg lurer på er om noen vet hvor man får tak i nye? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Bensinrørene er av kopper så ruster ikke. Både bremserør og bensinrør fås på Møller, gjerne også MECA, Mekonomen, Hellanor sov. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansen94 Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Ok. Takk for svar! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Bare en liten merknad, kopper kan også oksidere (irre) ;) Kanskje dumt spørsmål, men du er sikker på at det er bensinrørene og ikke bremserørene som er rustet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansen94 Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Ja, det er bensinrørene:blunk: har hatt bilen oppe i en løftebukk, da jeg er under utdanning som bilmekaniker :blunk: pluss at det var notert som en tillegsmerknad ved forrige PKK. Kjøpte bilen av en som hadde hatt den i 20år og det merkes godt at han har tatt seg av den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Bensinrør kan kjøpes i metervare også, men du må ha verktøy til å konpresse de, noe du gjerne har tilgang til siden går på skole som bilmekaniker :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansen94 Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Ok, da er det ingen sak! da undersøker jeg først med Hamax Auto (aut. Audi forhandler) om de har ferdig tilpassede rør der, hvist ikke så kjøper jeg metervare og konflenser de på skolen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Ferdige rør er nok skremmende dyre, bare så du er advart ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Tok en rask tur i garasjen og tok et par bilder slik at du ser hva det "går i" :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansen94 Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Som jeg ser på bildene så er det jo nesten som å se et bremserør... men bensinrørene har vel noe større diameter enn et bremserør ? Og med tanke på pris så er vel også metervare billigere :) men hvis prisen er overkommelig går jeg nok sikkert for ferdig tilpassede, da det sikkert går noen forsøk til å lage flensen riktig på metervaren... men er jo greit å lære seg det også da når man først er i gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg