Gå til innhold

Verdi på 90 mod Golf?

Ranger emnet


Atmobil

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har du fått mye respons på den?

Å gå ned til den prisen er for meg helt uaktuelt. Hugger jeg den før 30. Juni får jeg igjen halve årsavgifta samt 2000 i vrakpant. Det skulle bli 4400. Så kan jeg selge delene fra bilen og kanskje få igjen litt. Har kostet på denne bilen såppas mye i løpet av det siste året på deler, det meste i forstilling og bakstilling er nytt samt mye andre nye deler.

Hva kan man forvente å kunne få for komplett forstilling med nye dempere og foringer? Og det samme om komplett bakstilling?

Motor og gir, hva bør man ta for slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen anelse om hva en egentlig bør forvente å få igjen for en rustfri 90 modell Golf?

Er da snakk om min 1,8 CL Sport (ligger på Finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34849203)

Jeg har satt 15 000 som pris men har ikke hørt noe. Vurderer nå å hugge bilen å heller selge den i deler.

setter du den ned til 10.000 så er det lettere. 15,000 blir litt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken med å sette 15 000 var jo det at folk kommer med lavere bud. Har tidligere annonsert biler til 5000 og fått bud på 2000 så tenkte at det kanskje funka greit med denne også. 10 000 er uansett for lavt synes jeg for denne så da går den nok til hugging istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 3400 igjen ved hugging.. Golf deler får du nesten ingenting for lenger.. Heldig hvis du får 1000kr for motor, girkasse og ledningsnett. Og kan ta et par hundre lapper per del ellers. Uansett får du aldri 10 000kr hvis du hugger den og selger bilen i deler..

 

Golf er billige biler, heldigvis for noen og desverre for andre.. :)

 

Edit: ja, utroli mye respons.. En som egentlig skulle hente den igår jveld/natt. Men det ble litt sent, bilen er solgt øyeblikk for kommer en kar å henter den. :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva foreslåes at jeg gjør? Har kostet på bilen nesten 30 000 i deler i løpet av det siste året og nå må bilen bort og jeg trenger penger.

Slik jeg ser det burde jeg få 1000 for den ene motoren (den har ny regreim, ny forgassermembran, ny termostat, nytt oljefilter og nye plugger samt nye clutch) og 500 for den andre. 500-600 for 5 trinns kassene samt 2-300 for 4 trinns kassa. Komplett og fint interiør bør vel være verd en tusen lapp det også. Komplett forstilling med nye dempere, foringer og bremser bør man vel kanskje få 1000 for? Det samme for baktsilling med nye dempere, fjærer, fjærskåler samt nye bremser?

Ny radiatator, ny starter samt to gamle startere. Ny speedometer wire og ny clutch wire.

 

Hvis det er slik at ingen vil ha en slik bil så kaster jeg den hel og heller prøver å glemme hele greia. Denne bilen har vært et konstant mareritt fra dag en og har ikke gitt meg noe annet en problemer og hodepine :anger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påkost får du desverre ikke en shit igjen for

 

 

hadde jeg vært på jakt etter en "ny" golf nå. rundt 90modell merket (89-91) så hadde jeg forventa og betale rundt 5-6000 for en i GOD stand. dvs. relativt kort KM, fin i lakken, minimalt med rust. fint interiør, ikke opphora

 

desverre ikke verdt en shit

 

den gamle motoren med nye deler kan du nok få igjen en tusing for... problemet er bare at ingen er på jakt etter en slik motor

 

girkassene rundt 300pr stk for 5 trinns, ingen er på jakt etter 4 trinns

 

interiøret kan du nok få igjen en tusing for. om det er strøken, uten rifter, hull etc

 

forstillinga (dvs, komplett som du skriver) kan du nok regne med rundt 1500-2000 alt ettersom. er jo de små bremsene på disse

 

at bilen har ny radiator, starter og clutchwire etc har nada og si desverre

 

 

tru faktisk du får igjen mer om du høgger hele shitten

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å selge den til en så latterlig lav pris er for meg helt uaktuelt. Er jo tross alt en meget god bil med mange år igjen på veien dette her som har blitt påkostet mye nye deler i det siste. Den er i tillegg ganske så urørt og orginal av seg og bør således være mere verd enn en istykkerkjørt ungdomsbil. Denne her har faktisk potensiale til å kunne bli en skikkelig fin bil med muligheter for klassiker status om få år. En ser jo at Golf 1 har økt i verdi de siste år og det kan kanskje skje med Golf II også.

Jeg har satt ned prisen i annonsen til 12 000 inkludert omreg. Blir den ikke solgt før Juni så hugger jeg den. At folk vil ha ting gratis er forståelig men latterlig.

 

Meget mulig jeg tenker anderledes men i min verden så kan man ikke forvente å få en godkjent og alt i orden bil for under 10 000 kroner. Finner man noe som er bra under det så er man heldig, vanligvis så er selv en bra prosjektbil å finne rundt 10 000. Alt under det er stort sett bare delebiler og vrak.

Endret av Atmobil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte nettopp min til 4000kr... Kjøper meg en ny (ikke golf!) i morgen til 4000kr som er eu + års avg betalt. og alt iorden på...

 

Så din verden er ikke helt virkelighet basert..

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel biler blir solgt for mye mye mer.. det er motorer som går å går. Du for vente til noen er dumme nok til å gi mer en 7000kr for din da.. Er sikkert et par av de og :)

 

Men hvis du tenker at du skal ha alle pengene igjen når du selger bilen, så blir du skuffa hver gang uansett bilmerke du velger.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forventa å få alle pengene igjen, det har jeg aldri gjort. Men har aldri hatt biler som er så vanskelig å få solgt som denne. Andre biler jeg har hatt har jeg i det minste fått respons på. Hadde akkurat samme problemet med Passatene jeg hadde også og de var begge turbodiesel biler.

Det forunder meg også en del at folk her inne anser bilene for å være verd så lite, trodde folk her inne faktisk var litt entusiaster som liker bilene å vil at de skal være verd så mye som mulig.

Finnes kanskje ikke riktige VAG entusiaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår