Gå til innhold

Atmobil

Bruker
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Atmobil's Achievements

  1. Spør for en kompis som har en 2002 Navara hvor kupevifta ikke virker. Hvordan plukker man ut denne? Noen som har bilder eller tips til hvor man finner en fin beskrivelse for dette?
  2. Joda, jeg hadde allerede plukka ut den gamle heisen men vanskelig å se om en del passer eller ikke utifra et bilde på ei nettside og veldig kjedelig å kjøpe feil også. Heldigvis hadde lokale huggeriet en wire type heis liggende på lager så det ble en løsning denne gangen. Har gjort litt research i etterkant og funnet ut at bilen min er japansk men en fikk også en engelsk civic med 4 dørs karosseri og 1,4 motor på samme tid. Denne er vel den som har saksetypen tenker jeg. Den andre er jo en helt annen bil, egentlig basert på en eldre plattform.
  3. Jeg har en 97 Civic sedan, 1,4i. Vindusheismotoren på førerdøra har tatt kvelden. Jeg ser etter en ny en og legger merke til at det ser ut til at det finnes to typer. Den jeg har er med wire men det finnes også en type med sakse type (som denne her: http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/karosserideler/vindusheis/vindusheis-elektrisk-ho-foran-ps1588a26-850187no) Spørsmålet mitt er som følger: Går disse om hverandre?
  4. Har Lesjöfors senkfjærer og Sachs dempere til salgs, alt nytt i eske. Senkefjærene er TÜV godkjent. Tenkte 2500,- for hele pakka eller 500,- pr demper og 1000,- for fjærene hvis de selges delt. Vil også sende med Haynes bok på kjøpet. Er villig til å ta bud, delene skal bort. Ta kontakt her på PM eller på mail: ghalsau@hotmail.com eller tlf 95024171
  5. Å er bilen min rusten??? Hvilken del av JEG HAR IKKE PENGER TIL Å GJØRE NOE MERE MED DEN forstår dere ikke? Jeg har brukt det siste året på å prøve å holde denne skrothaugen på veien. Jeg har brukt så mye tid å energi på en bil jeg kun kjøpte for å være snill, jeg har egentlig aldri likt Golf II og hater den enda mere nå. Å beholde den selv kunne jeg selvsagt gjort, hadde det ikke vært for at jeg IKKE HAR PLASS og trenger penger til å finansiere et bilkjøp jeg allerede har inngått avtale på. Altså så må jeg finne finansene til den bilen en annen plass. Jeg skjønner jo at dere her inne ikke skjønner tegninga men meninga mi med hele greia var faktisk å finne ut om det var mulig å få igjen noe for denne driten. Jeg skjønner nå at alle synes at dette er dritbiler og at ingen gidder å betale noe for det heller. Bilen skal bort, at jeg nå må selge den til vrakpant har jeg skjønt. Det jeg er forbanna på nå er meg selv først å fremst for at jeg i det hele tatt beveget meg inn på VAG igjen (jeg har som sagt hatt to Passater tidligere) og at jeg har vært en idiot å trodd det at det fantes folk som faktisk så en fremtidig klassiker bli reddet. Jeg skjønner nå at folk som kjøper Golf ikke bryr seg om hverken tilstand eller orginalitet og kun vil ha en rånebil for å burne på Esso-stasjonen med. Jeg er åpen for bud, har mottat et på 3000,- for dritten. Jeg lar budrunden gå, hvis noen føler seg kallet.
  6. Er nok sikkert sær i andre Golf eieres øyne ja. Men ser ærlig talt ikke noen grunn til å bruke flere tusen på å få solgt en bil som ikke er verd mye penger uansett hva man gjør. I min verden er faktisk biler som er umodifiserte, bra vedlikeholdt og i god teknisk stand bedre enn en bil som er modifisert og herpa av en 18 åring uten talent. Bilen blir som sagt hugd så lenge ingen kjøper den slik den står. Bilen står i veien og må bort snart uansett. Tror nok faktisk at jeg burde få mere enn 1500 for delene totalt sett. Spesielt vinterdekkene bør gå lett å selge til høsten. Jeg har hugd noen biler oppigjennom og solgt mere deler enn hele biler. At ingen vil ha en meget bil i god teknisk stand for at det er orginale fangere og hjul på den er for meg et mysterium.
  7. Så hvis jeg kjøper felger til 2000 bil da bilen verd 2000 mere ved salg? Det synes jeg høres tvilsomt ut, og når jeg i følge dere her inne ikke kan forvente å få mere enn 4000-5000 for bilen slik den står så ser jeg det som rimelig idiotisk å bruke halvparten av den summen på bilen. Alufelger trenger også dekk, er vel ikke mange billige alufelger i 13" så da må jeg handle nye dekk. Denne bilen har nye dekk som således blir ubrukelige. Jeg ser rett og slett ingen vits i å bruke mere penger på en slik bil hvis det er slik som dere sier at den er ingenting verd.
  8. Å få tak i og montere slikt vil jo si at jeg må bruke enda mere penger på den. Penger jeg ikke har og forstår jeg det rett så blir ikke bilen mere verd av den grunn. Selv om det skulle gjøre bilen mere lett solgt så er det totalt bortkastet av meg å bruke flere tusenlapper på å få en bil som visstnok er knapt verd vrakpanten solgt. Jeg lar det heller være opp til en eventuell kjøper og modifisere bilen.
  9. Jeg hadde opprinnelig en plan om å fikse det som var mest feil ved kjøpet for så å selge bilen med en mulig liten profitt. Som jeg skrev tidligere så fikk jeg bilen for 1500+årsavgift+omreg (altså ca 6000). Hadde jeg da bare byttet clutch og drivknuter så hadde jeg brukt ca 8500 på bilen og tenkte at jeg kunne få solgt den for ca 10 000. Da bilen visste seg å trenge mere jobb, deler og kjærlighet enn det så tenkte jeg å ha den å bruke den opp. Nå har ting forandret seg, så bilen må bort. Jeg har aldri sagt jeg skulle få igjen det jeg har brukt på den men vil så klart få igjen mest mulig. Nå er den det eneste som står i mellom meg og en annen bil. Jeg har ikke plass til å ha bilen i gårdsplassen her hjemme men har derimot plass til å lagre deler av bilen både hjemme og i min mekkegarasje. Jeg nekter å tro at det skal være umulig å selge en slik bil i deler. Har tidligere hugget noen biler å solgt deler via Finn og har fått god respons og bra salg. Dette var ikke VAG men Mercedes W124. Det enete jeg angrer på er at jeg ikke strippet bilene helt ned, for i ettertid har jeg fått forespørsel på mye deler jeg den gang ikke brydde meg om å ta vare på. Skal jeg hugge denne så blir det å strippe den til et tomt skall for så å sende det til huggern. Derimot synes jeg det er synd å hugge den, det var jo opprinnelig det jeg redda den i fra. Det jeg da opprinnelig lurte på er jo rett og slett hva slags priser som egentlig gjelder. Jeg satte prisen på 15 000 etter å ha sett på Finn og Autodb og sett biler avertert fra 4000 til 40 000. Tenkte at 15 000 burde jo være grei pris. Hvilke små inngrep er det som trengs for å få en slik bil solgt? Nå som prisen er satt til 10470 så har jeg enda ikke fått noen respons. Er bilen i feil del av landet? Er bildene for dårlige? Er annonse teksten avkrekkende? I såfall, på hvilken måte? Ser jo det at ligger flere biler til salg til omtrent tilsvarende pris, er alle disse umulig å selge?
  10. Forstår det nok engang som at jeg er en idiot som i det hele tatt har gjort noe slik som å koste på penger på en Golf!!:angry: Meningen med å skrive i annonsen hva som er nytt er jo selvfølgelig slik at en eventuelt kjøper skjønner at dette er en bil som har blitt satt i stand. Da det meste er nytt i hjuloppheng, bremser og hjul vil jeg tro at denne faktisk kan få flere år på veien uten store problemer. Det bør jo være positivt (trodde jeg). Fangeren henger litt løst på sidene ja, det er nok en tidligere eier som har prøvd seg på noe der. Dette er noe jeg hadde tenkt å fikse men ikke tatt meg tid til. Den henger litt skakt for at den ikke er stukket inn i festene på sidene. En lett sak å fikse for den som vil. Jeg har ikke kjøpt deler hos verdens dyreste forhandler av VW deler, er kun speedometervaier som er handlet hos Møller, ellers er resten handlet hos Biltema, Mekonomen, Torshov, Bilextra og norskbildelesenter.no alt ettersom hvem som var billigst og hadde deler tilgjengengelig. I min verden så er god teknisk og orginal stand alltid mere salgbart en modifiserte biler. Jeg skjønner at dette forumet er feil plass for slikt men trodde i det minste det fantes noen der ut som så det som en mulgihet å få kjøpe en god bil som noe positivt.
  11. Det som kalles 90-fangere ble levert på GL modellen fra og med årmodell 1990. Min er en CL. Jeg har aldri sagt at jeg skal ha igjen det jeg har lagt ut for bilen, jeg lurte kun på hvor verdien egentlig ligger på en slik bil. Den som er observant ser at bilen nå ligger ut til 12000 inkludert regavgift, altså 10470 til meg. Jeg er ikke lenger interisert i bilen og vil ha den bort. Jeg ser muligheten i å vrake den før 30. Juni for å få igjen halve årsavgifta og vrakpanten. Jeg har full mulighet til å hugge bilen og lagre deler. Regner med at de fleste mekansike deler sikkert kan selges til bilcross folk om ingen andre kjøper det. Nå skal det sies at jeg kjøpte bilen for vrakpant (1500 kroner) pluss årsavgift og omreg i Fabruar/Mars 2011 med en del feil og mangler. Bilen var fin karosserimessig så jeg syntes det var dumt at den skulle hugges og kjøpte den. Det som den gang var galt var clutch samt drivknuter. Disse delene kostet meg 2400 kroner på biltema og jeg hadde da lagt ut ca 8500kroner på bilen. Da jeg prøvde å få den godkjent ble det påpekt dårlige foringer, dempere og dekk. Altså ble dette også etterhvert handlet inn og byttet. Så ble det komplikasjoner, motoren havarerte og jeg fikk tak i en ny, etter motorbytte gikk starteren i stykker så den ble byttet. Så begynte radiatoren å lekke så da måtte den også byttes. Speedometervaieren røyk og eneste mulgihet var å kjøpe ny på Møller til 620 kroner. Clutchvaieren hang seg opp (selvjusteringa gjorde at den ikke gikk ut lenger) så måtte den også kjøpes ny. I forbindelse med motorbytte ble regreim/strammehjul byttet sammen med termostat og forgassermembran. Under bytting av demperne bak oppdaget jeg at ene fjæra var knekt og øvre fjærskål var rustet i to. Altså måtte det også byttes. Bremsene bak tok dårlig på bremsetesteren og ble således byttet de også. Den som vet hvilke delepriser som gjelder skjønner fort at jeg har brukt mye. Jeg har lenge skjønt at jeg har brukt langt mere enn hva bilen er verd men hadde håpet at det gjorde det til en bra bil til slutt. Nå, etter å ha skrudd på denne bilen ganske mye i løpet av det siste året er jeg lei, jeg vil selge den og har allerde avtalt å kjøpe en annen bil. Altså må denne bort. Jeg satte opprinnelig 15000 etter å ha sjekket Finn og Autodb og sett på andre biler og hvilke priser og tilstand som gjelder der. Jeg trodde at å avertere en Golf i bra stand ville gi en hvis mengde respons men den gang ei. Så spør jeg her og forstår det dit henn at jeg er en idiot som har gjort noe slikt som å koste på en Golf II nye deler. Jeg tolker det også dit henn at bilen knapt er verd vrakpanten og jeg tenker dermed at det må være bedre for meg å hugge den. Jeg lar den stå så lenge annonsen ligger ute men gidder ikke å koste på enda en dyr Finn annonse. Hadde prisene vært bedre i Tyskland hadde jeg avertert den på Mobile men det ser ut til å være samme priser der som her og flust med pene biler (i motsetning til her). En dag vil sikkert noen si at det var synd jeg hugget den Golfen, akkurat det samme som vi idag sier om dem som hugget 32 Ford på 50 og 60-tallet eller VW splittbusser på 70-tallet.
  12. Jeg er nok sær, synes at 90 fangere gjør at bilen ser ut som en "sovjet" bil. Enkellys grill er jeg enig at ser bedre ut men funksjonsmessig er det bedre med doble lys. Alufelger er sikkert tøft det men nå kjøpte jeg dekk i orginaldimensjon til stålfelgene som stod på bilen. Men er virkelig det noe som selger en slik bil? Billige alufelger og annen fanger? Jeg trodde forøvrig at bilen min så blank nok ut på bildene, kanskje ikke nylakkert blank men helt grei for en 22 år gammel lakk. Kan forøvrig nevne at jeg har en enkellysgrill liggende et sted til en slik bil (om det skulle ha noe å si)
  13. Bilen blir liggende til annonsetiden går ut. Mulig jeg evaluerer prisen enda en gang hvis det ikke kommer mere interesse. Kommer ingen å kjøper den så får jeg vel heller ha det morro med å ødelegge den. Ser at prutekulturen ikke eksisterer her i landet. Det er lov å ringe, det er lov å komme å se og det er lov å gi et bud.
  14. Allikevell er det flust av biler til salgs over denne verdien. Vil det si at alle disse som annonserer bilene siner over dette vil bli sittende med bilene? Skjønner jeg dere rett når dere mener at det er bedre at bilen blir hugget enn solgt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår