Mering90 Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Hentet fra min potefølje på DCN.no - link til jobb Audi A6 Avant - 2,7Tdi 2007 Audi A6 er en premiumbil fra Audi, og har ofte gode utstyrspakker i forhold til andre modeller - den blir ofte kalt "storebroren" til A4. Denne modellen finnes kun i Sedan og Avant (stasjonsvogn). Tidligere het A6 for Audi 100, men betegnelsen ble skiftet ut på midten av 90-tallet. Hovedkonkurrenter er BMW 5-serie, Mercedes E-klasse, Volvo V-,S70. Bilen i tråden har en 2,7 liters Diesel turbo som yter 178hk. På fredagskvelden var jeg sta å plukket opp et smykke av en stasjonsvogn. Eier sa at bilen ble fort skitten, i tillegg til at den ikke lenger var svart. Et drømmeprosjekt for min del som er glad i sorte biler! Jeg kjørte deretter hjemover for å nyte en bedre natt søvn før det hele skulle starte. Bilen var svært komfortabel å kjøre og hadde bra med utstyr - fet familiebil! Lørdagen stod alarmen på 08:30 og jeg reiste rett i vaskehallen. Min kollega var på jobb, så jeg var såpass heldig å slippe inn der siden jeg da har tilgang på en veldig kraftig høytrykkspyler som har god nytte! I tillegg til jeg var redd for å vekke naboene :) Produkter som ble brukt under vaskeprosessen: - Mac 124 Prickbort - Surfex HD 1:20 - Iron-X - Meguiars Shampo Plus i skumkanon og bøtte - Bilberry Wheel Cleaner - Felgbørste Her er noen bilder av bilen før jeg kjørte inn i hallen Vask Første jeg gjorde var å dynke bilen i Prickbort og lot dette tørke. Såpet deretter inn hele bilen. Blandet likegjerne ut Surfexen som jeg hadde med i konsentrert form. Det er forøvrig Fomaen i bakgrunnen som blir brukt under vask. Dynket bilen i Surfex - inkludert innsiden av tanklokket. Såpet inn og spylte av Vaskehallen ble opptatt så jeg måtte ta resten av jobben ved garasjen. Jeg kjørte da ned igjen, skummet inn bilen og spylte. Etterpå fikk den smake Iron-X og clay. Motoren fikk en runde med Surfex HD og skum Spylte av. Glemte ferdigbilde her... En runde med clay på bilen - blå Swissvax Bilen ble da kjørt inn i garasjen og jeg fikk tørket bilen. Jeg fikk nå inspisert hvordan lakktilstanden var på denne bilen, og eier hadde nok rett. I rett belysning var faktisk lakken grå av swirls. Jeg gledet meg til 50-50 allerede under inspeksjonen! Matte speil Stygge riper under dørhåndtak Et dørmerke Litt matte frontlykter også. Grå? Bildet over ble lagt ut på min Spa side på facebook. Jeg skrev "Maskinvask?", mens en annen skrev "Slipemaskin!" og det kan se slik ut. Mye riper... Panseret var vel det eneste på bilen som så "greit ut" Deretter var det å maskere et par områder. Jeg som trodde jeg hadde nok teip endte opp med å ha for lite, og måtte derfor maskere opp litt etter litt for å vite at jeg hadde nok Måtte såklart bruke litt av den til å sette opp en 50-50 for å se hvordan lakken reagerte med en runde Scholl S03 og lilla pad fra samme merke. Blank ble den etter et par runder. Det var HARD lakk så det ble en del jobb.. Bakfanger var tørr.. Jeg prøvde meg frem med samme kombo som resten, men med mininal rpm og lite press. Sa meg derfor fornøyd med denne siden av bilen Tak var vanskelig, men jeg fikk fjernet litt riper. 5050 bilde med med rester av en teip (gikk tom) Før flere 50-50 bilder og mere kos, så knipset jeg raskt et par bilder av info fra scholl og uber :) Mer brukt teip til en ny 50-50 på fremskjermen Neste panel ut, var speilet Dør Bakluka var ganske slitt. Her var det mye forskjellig, og jeg tenkte ut en rask plan. Bakfanger var litt skadet og lakken hadde flakket av, så her turde jeg ikke gjøre så veldig mye annet enn å gjøre så godt jeg kunne med DA og S30. FØR ETTER Tiden begynte å gå fra meg så jeg bestemte meg for ta fatt på DA, lsp og ruteforsegling på søndagen. Før jeg kunne sove godt den natta måtte jeg ta ferdig interiøret og motorrommet. Frontruten Her var det skittent. Bestemte meg for å fjerne plasten i bunn på hver lomme for å vaske dem skikkelig. Fant raskt ut at det ikke var lett å få dem opp, da det var klissete på undersiden. Dette var en artig liten sak. Da jeg hentet bilen stusset jeg lenge på hva det kunne være. Den var veldig sticky, og satt fast i dashen. Jeg prøvde å legge min iPhone på den og telefonen ble sugd inntil. Mer som en slingreduk :) For å få perfekt finish på dashen måtte jeg fjerne denne enn så lenge, men fant ut at det var samme "mekanisme" som gjorde at den holdt seg fast. Prøvde en ny sak på listene SV Nano Express En pakning som ikke stod skikkelig. Var flere av disse Resultat Sikre vinnere! Etter en svært lang dag i garasjen ble jeg svært trøtt, men da jeg innså at klokka i bilen var en time feil ble jeg litt stressa! Skulle gjerne skrudd klokka andre veien denne gangen... "Poppa hooden" Black wow på plast Ny dag Det som gjenstod var: - Finishing polish - LSP - Rutesealer - Dekkfornyer Padden er svart ettersom jeg testa komboen på pianolakken ved B-stolpen Flex Da, Oransj schollpad og S30 Dører fikk smake Scratch-X Bak Rutesealer - Begynte å bli lite igjen her også.. På tide med nye innkjøp ser jeg! NanoLotus Ruteforsegling Dekk fikk smake Swissvax Pneu Glossy LSP Swissvax Shield Det ble litt stress helt på slutten da jeg måtte hive meg rundt å komme meg på jobb.. Jeg måtte også ordne leveranse av bilen, så det ble derfor lite bilder. Noen resultatbilder måtte man selvsagt ta seg tid til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeov93 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Moro å lese å se :) gleder meg til å begynne på min, men den kunne kanskje trengt litt mer enn en god vask ;) Vil du anbefale swissvax? får du det du betaler for? ellers meget bra tråd og håper å lese flere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 Swissvax er bra. Eg har ein del produkter av dei og kommer nok til å kjøpe meir. Kva slags produkter tenkte du på? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg