300benz Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Heisann.. Etter eg har lånt et anlegg med MYKJE trykk har noke begynt og skje med golfen. merket først at det var noe rare lyder helt bak i bilen , høtes ut som noe fusket eller noe. Bensinpumpe kanskje? på tomgang går den går helt ned på 500omdr ( vanlig 800) og blir stående der ved tomgang, av og til stopper den. Ved pådrag føler det ut som den får for lite/mye bensin, går jævlig dårlig opp i fart. Har byttet LMM, plugger osv. skjedde bare sånn plutselig... Takker på forhånd for svar, håper noen kan vær til hjelp :D Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Golf 3 med hvilken motor? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 med ADY motor. 2.0L 8v. Veit ikkje om det er tilfeldig, eller om at det kom etter eg hadde noen heftige bassere bak i. Det kom ivertfall helt plutselig. Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Ingen som veit noke ? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Bøen Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 hadde et lignende problem med min nå nettopp. da var det hull i en vakumslange, sjekk det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 For å sjekke om det er noe feil på bensinleveransen så sjekk bensintrykket. ADY-motoren skal ha rundt 6 bar bensintrykk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Har vært og kjøpt meg nytt fordelerlokk og rotor , siden eg såg rotoren var brent:( Sjekket over pluggledninger og testet noen nye,så skal ikkje vær noke gale med pluggledningane. Har funne meg nye vacuum slanger og såtte på, der eg såg. Problemet er mektig irriterende, og bilen stopper omtrendt i nesten kvart kryss + mykje effekt tap.. føles ut som eg har 40hk under panseret. Så du tror det kan vær bensinpumpa? og korleis eg evt sjekke trykk? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Jeg tror egentlig ingenting, bare nevner den siden du sa det var mye lyd bak i bilen (pumpa i tanken). Som regel skyldes slike problemer falskluft, som Marcus nevner. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Går over alle slanger og tar en titt imåren! Gir tilbakemelding. Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Prøvde og sjå etter noen slanger, men tror alle er heile. Tok og prøvde uten LMM i dag, og eg merka ikkje store forskjellen. Mulig LMM er gåen. Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 (endret) Sjekk at registeret er korrekt. Mål bensintrykk, ca 3 bar på fuelrail. Ta en diagnose. Din LMM er kun et potensiometer, om dette fungerer kan du enkelt måle med et multimeter. På bildet under ser du din LMM innvendig, men du skal ikke åpne den! Endret Mai 16, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Eg har vært og tatt en diagnose på bilen i dag. det kom ikkje opp noken feilmeldinger annet enn at det sto en memory på luftmengdemåler, at de har vært registrert problemer med den før. So merka eg at det kommer tikkelyder fra gasspjeldet etter eg stoppa, som varte i ca 1-2 min, men om eg rørte på gasspjede så stoppa det. Register er sjekket, og reima føltes stram og god, og stemte overens med merkene. Justerte litt på tomgangen slik at det ikkje skal stoppe kryss og slikt, mektig irriterende + den smellinga i eksospotta."#%#". So i dag tenkte eg og sjekke kabler for brudd og evt sprøye ned litt kontaktsprøy på div koblinger og sjå om ting blir bedre. Skal koble på et manometer og sjekke bensintrykket om noen dager. So nå gjenstår det bare og se om eg får den opp og gå!:chevy Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Skru ut alle tennpluggene dine og notér hvilken farge det er på hver enkelt. Se om en skiller seg ut fra resten. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.