Gå til innhold

95 Vento 1.9TD Motorolje ikon trøbbel

Ranger emnet


Maths Wiggen

Anbefalte innlegg

tviler ikke på den du:). går godt med litt justering !.jeg tok forbikjøring med min 1,9. i 40 sone. lå altså i 40kmt, når jeg skulle til og legge meg inn igjenn så hadde jeg 100kmt. (vet det er å bryte fartsgrensa):checkflag:

 

Haha du er ikke den eneste som har gjort det, Men jeg må si at femte giret er helt sinnsykt! Biln drar som et uvær!

1996 Ford Mondeo 4x4 2.0l 16v Solgt

1995 Volkswagen Vento 1,9TD RIP Vraket

1992 Audi 80 2.0 B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store krefter i sving!:). kjører på 1,9 bar på turboen. dieselpumpen er fikset på. 2,5" eksos. går helt sykt. Ligger i 70kmt på våt asfalt i 5 gir og tråkker gassen i bunn. blir prest inn i setet. girer ned til 4 gir. da spinner den . i 70!:D ikke verst det. den går trossalt 160 i 4 gir:P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en TDK motor det der.

 

Og Golf2td, du er full av shit. Hvor gammal er du? Aldri i hælvette om orginalturboen klarer 1,9bar. Og om du så hadde fått på en annen turbo som klarer det hadde toppakningen ryki på første kjøreturen...

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en TDK motor det der.

 

Og Golf2td, du er full av shit. Hvor gammal er du? Aldri i hælvette om orginalturboen klarer 1,9bar. Og om du så hadde fått på en annen turbo som klarer det hadde toppakningen ryki på første kjøreturen...

 

med intercooler så klarer man det jo. om det så skal sies så klarer jeg 2,5 i ladetrykk på 1,9 motoren med intercooler og en trimmet dieselpumpe!. dette har jeg selv erfart. Bulshit at det ikke går. Folk sier at det max går an og ta ut 1,4bar. kan du disse motorene så VET du hva dem er gode for. min lå på 0,5 på FIN kjøring!. er da ikke noe mer å diskutere dette her hvis du overhode ikke bet hva du snakker om. når jeg nevner at jeg fikk den opp i 2,5 så mener jeg selvfølgelig ikke at dette ga noe mer effekt!. Jeg er 22år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en TDK motor det der.

 

Og Golf2td, du er full av shit. Hvor gammal er du? Aldri i hælvette om orginalturboen klarer 1,9bar. Og om du så hadde fått på en annen turbo som klarer det hadde toppakningen ryki på første kjøreturen...

 

Har både sittet på med han, kappkjørt med han, og prøvt bilen hans selv, han kjørte mellom 1,8-2,0 bar stort sett med orginal toppakning. Blåste av trykkrøret til intercooler innimellom.... går noe inni helvete.

Bremsa min gamle G60 til 193hk på hjula, å det var så vidt jeg klarte å ta han på 4 giret...

 

Hvor holdbar motoren hans hvar med dette oppsettet vet hverken jeg eller han, da det ikke er blitt kjørt serlig langt.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har orginal turbo på min nå.. Å den snurrer lett opp til 2.5 bar..

Men bilen lider av dieselmangel fra 3 gir og oppåver.. Så tror nokk det er pumpa som har levert sitt gjennom årene..

 

Så hadde vert gøy å testet en slik elektrisk fødepumpe..

~93 VW Vento TDK

~97 VW Vento TDI

~81 Olds cutlass 6.2D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår