kolstadn Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 har problemer med at merca fusker, det er som om den ikke f�r bensin, og kutter all motor kraft. dette skjer n�rr jeg kj�rer opp bakker, eller n�r bilen f�r motstand, menn n�r bilen g�r p� choke s� fusker den ikke. den g�r fint p� tomgang det er jo veldig surt siden det har blitt f�re for sommer hjula :) det er den 150 hk bensin inspr�ytnings motoren det er snakk om! skal det ikke g� ann � kj�re diagnose p� disse? det s�m er byttet er: alle reele, plugger og ledninger, lambasonden, coilene, LMM, ledningsnette til motoren, styreenheten, spjeldet, vakumslangene, bensin filter og begge bensin pumpene, inspr�ytningen og dysene, har sprutet start gass i motorrom f�r � sjekke falskluft noen gode tips hadde vert supert! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Hadde akkurat samme problem som deg på nøyaktig samme motor (M110) Da var det pluggene som hadde for stor elektrodeavstand, mine ble målt til 1,5mm Standard på disse skal være 0,8mm om jeg ikke husker helt feil. Du sier du har byttet alt av releer, har du husket på releene som ligger bak batteriet? De er gjemt bak ett plastdeksel på høyre side i motorrommet. Det er her OVP releet ligger, (det med sikring på) dette er kjent for å skape mye trøbbel som ikke alltid gir noe mening. Det ligger også 4-5 releer i sikringsboksen, for å komme til disse så må du skru av toppen på sikringsboksen (6 skruer). Diagnoseapparatet ligger rett ved siden av battriet, mener det er en 16 pols kontakt der (4-kantet boks med lokk på) Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg