Gå til innhold

Kan man ikke justere coilovers selv?

Ranger emnet


engern

Anbefalte innlegg

Var på verksted for å ta 4-hjulskontroll i dag,men det endte med at ytre ende ledd måtte byttes før jeg kunne ta kontroll.

Det sitter KW Typ 2 justerbart senkesett på bilen så han på verkstedet ville gjerne heve bilen litt også. Men jeg sa jeg kunne gjøre det selv. Men han påsto at det var nesten umulig å gjøre selv, da det måtte være 110% nøyaktig høyde rundt ellers kom bilen til og fortsette å slite dekk ujevnt og kunne være farlig ved bremsing. Så han mente det var best å la han gjøre det. Det kom til å ta 4-5 timer, siden alt måtte demonteres først, justeres så settes på igjen. Det skulle jeg få "billig" 5000 kr cirka skulle det koste og heve bilen 1 cm før 4-hjulskontroll.

 

Jeg syns dette høres merkelig ut, da jeg alltid har justert coilovers selv ved og bare jekke opp bilen og tatt av hjul og skrudd til ønsket høyde og satt på hjul og senket ned bilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at hjul og coilovers måtte tas av bilen. Så justere de og montere de igjen etter at de var skrudd til riktig høyde. Jeg har aldri hørt om noen som har justert på den måten før så jeg syns det virket veldig rart. Men hvis det bitte litt skjevt så gikk det utover hjustilling og sånn ettersom jeg forsto. Så 4-hjulskontroll var bortkastet før han hadde justert bilen riktig rundt det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, det er jo å kaste penger ut av vinduet. Men at det tar 5 timer og masse demontering for å heve en bil med justerbart senkesett høres litt rart ut.

Det var han som maste om å heve den da jeg leverte den i dag tidlig. Jeg forsto det som at det var litt nødvendig i forhold til kontrollen og heve den, ikke ble det nevnt at det kostet ekstra heller. Så derfor sa jeg at han kunne få heve den 1cm hvis det var bedre.

 

Men etter 7 timer kom jeg tilbake og fikk beskjeden om at alt måtte demonteres først, så justeres, så settes på igjen. Å at det ble vanskelig og gjøre selv. Så det beste var at han gjorde det, så det ble riktig. Da bilen kom til å slite dekk skjevt og være farlig hvis ikke senking var helt nøyaktig på begge sider.

Alt i alt så kom det til å koste 4500-6500kr for å heve bilen og ta 4-hjulskontroll,med alle "rabattene" jeg skulle få.

 

Så det blir nok så jeg hever bilen selv og tar 4-hjulskontroll ett annet sted til en MYE lavere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

engern: Hvilket verksted brukte du? Høres helt merkelig ut. Du fikser enkelt lik høyde på aksling med et skyvelær.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår