Gå til innhold

97' Vectra B starter ikke

Ranger emnet


F4celess

Anbefalte innlegg

Har en 97' Vectra med 1.8 bensin som ikke starter.

 

Når jeg prøver å starte så får jeg ikke tenning. Om bilen har fått stå ett par timer kan det hende den kommer sånn halvveis igang og stopper etter 1-2 sekunder, så er det bare å gi opp for da nekter den å tenne. Startmotor og det elektriske fungerer som normalt.

 

Bilen har gått oppunder 150k og var nylig en tur til Oslo med den, og jeg dro på jobb uten problemer. Det var når jeg skulle hjem at den slutta å funke. Helt brått uten å gi noen tegn i forkant under kjøring.

 

Kan kjinne lenge uten resultat og det hjelper ubetydlig å gasse. Selv når den nesten starter.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Lukter bensin om jeg gasser mens jeg kjinner, batteriet er ett par år gammelt og hadde den på stor service for et år siden. Tror det er en liten lekkasje i eksosen men det har vært lenge.

Endret av F4celess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mangel på gnist, er kjent at coilpakka på disse ryker. Skru ut alle pluggene og legg de til jord mens de sitter i coilen. Kjinn bilen så ser du om det gnistrer.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så jævla dritt, bilen virka den, det fant de ut etter at Falc taua den til verksted og de titta på'n. De trodde det var bensinpumpa som fuska.

Men mens de var i gang fiksa de noe eksoslekkasje. Så jeg ble fattigere lell.

 

lurer litt på hvorfor den starta etter å bli flytta på. men ikke før...merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår